معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان گفت: استان کردستان برای دومین سال متوالی میزبانی برگزاری همایش علمی دستاورد‌های ورزش دانش آموزی کشوری در شهر سنندج خواهد بود.
کد خبر: ۸۹۸۰۰۳۳
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، اولین نشست هماهنگی برگزاری دومین همایش علمی دستاورد‌های ورزش دانش آموزی کشور امروز با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت و اعضای انجمن علمی معلمان تربیت بدنی کردستان برگزار شد.

در این نشست افشین خوش گوار، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کردستان، برگزاری اولین همایش علمی در سال گذشته را یک تجربه ارزشمند عنوان کرد و گفت: رضایت مندی کلی در کمیت و کیفیت دوره اول و تمایل و رغبت معلمان ورزش و اساتید برای تداوم اجرای آن، موجب شد که مجوز‌ها و موافقت‌های لازم جهت برگزاری دومین همایش علمی در ورزش دانش آموزی کردستان با محوریت اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان اخذ شود.

وی با بیان اینکه برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های علمی در افزایش بنیه علمی و توانمندسازی علمی و عملی دبیران تربیت بدنی تاثیر بسزایی خواهد داشت، اظهار کرد: با توجه به تأکید مدیرکل و اعضای شورای معاونین لازم است سمت و سو و جهت گیری همایش بیشتر و به صورت محسوس‌تر متوجه توسعه و رشد ورزش دانش آموزی شود و به همین دلیل استفاده و به کارگیری معلمان ورزش حوزه در بخش‌های علمی و اجرایی مدارس مدنظر است.

در ادامه این نشست، رئیس اولین دوره همایش با اشاره به اجرای بسیار قابل قبول و مطلوب دوره اول، پتانسیل و ظرفیت انسانی و امکاناتی آموزش و پرورش در برگزاری رویداد‌های علمی را ستود و تصریح کرد: عزم راسخ اداره کل آموزش و پرورش کردستان در برگزاری دوره دوم همایش نشانگر وجود دیدگاه علمی و استفاده از نظرات صاحب نظران برنامه‌های این مجموعه است و ما هم در دانشگاه‌های استان همچون سال گذشته آمادگی خود را در راستای مشارکت در این همایش اعلام می‌کنیم.

بروجردی افزود: با توجه به تجربه سال گذشته، در دومین دوره بایستی نکات ضعف به حداقل برسد و با تعیین محور‌های مناسب همایش و نیز تدارک کارگاه‌های جانبی در جهت منتفع شدن ورزش دانش آموزی کشور از نتایج این همایش حرکت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از نیرو‌های تحصیل کرده آموزش و پرورش که در مقطع دکترا تحصیل می‌کنند و تجربه حضور در همایش‌ها و چاپ مقالات در نشریه‌های معتبری داشته اند، مدنظر برگزارکنندگان همایش خواهد بود.

اعضای انجمن علمی معلمان تربیت بدنی استان کردستان نیز به صورت جداگانه پیشنهادات خود مبنی بر فراهم کردن بخشی برای مشارکت دانش آموزان در همایش، به کارگیری توان علمی همکاران درون سازمانی، تأکید بر ارتباط مقالات و سخنرانی‌ها با درس تربیت بدنی و زنگ ورزش، در نظر گرفتن مکان مناسب برای برگزاری همایش و دعوت از اساتید برجسته تمام دانشگاه‌های کشور و تلاش برای چاپ مقالات برتر در نشریه‌های پژوهشی معتبر را ارائه کردند.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات