مدیرمدرسه غیردولتی ایران ساری با تأکید بر اینکه بحث اعتقادات دینی هم در اولویت آموزشی این مدرسه قرار دارد، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم که دانش‌آموزان را با قرآن و کلام خدا آشنا کنیم؛ چرا که معلمان می‌توانند تاثیر به‌سزایی در راه تعلیم و تربیت افکار دانش‌آموزان داشته باشند.
کد خبر: ۸۹۸۰۰۱۴
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، فاطمه مهین‌پور در گفت‌وگویی به تشریح اقدامات فرهنگی و آموزشی این مدرسه پرداخت و  اظهار کرد: یک روز در هفته یعنی روز جمعه به‌عنوان روز مادر و دختر در پارک ملل برنامه‌ای با نام مادر و دختر و با شعار هوای پاک با دل‌های پاک با حضور دانش‌آموزان و مادران آنها بعد از قرائت دعای توسل و ورزش صبحگاهی برگزار شد، همچنین پهن کردن سفره صبحانه و اهدای جوائز از دیگر برنامه‌های این طرح بوده است.

 

وی با بیان اینکه این برنامه با استقبال خوبی از سوی والدین همراه بود، افزود: در کنار این برنامه نمایشگاهی با نقاشی‌هایی از دانش‌آموزان مدرسه غیردولتی ایران در رابطه با هوای پاک شهرمان برپا شده است.

مدیر دبستان غیردولتی ایران ساری تصریح کرد: هدف از برگزاری این برنامه آشنا کردن دانش‌آموزان و جلب کردن توجه آنها به این موهبت الهی یعنی هوای پاک شهرمان و در کنار آن شکرگزاری از خدا و قدردانی بود.

مهین‌پور با بیان اینکه طرح گردش کودکان با والدین نیز با همراهی والدین دانش‌آموزان اجرا می‌شود، یادآور شد: لحظات خوبی در این طرح برای دانش‌آموزان رقم می‌خورد چون با توجه به مشکلات اقتصادی روز والدین شاغل بوده و فرصت چندانی برای همنشینی با فرزند دلبندشان ندارند به همین دلیل روزهای تعطیل را برای دور هم آوردن خانواده و فرزندان در نظر گرفتیم.

وی درباره تاریخچه تاسیس این مدرسه گفت:  این مدرسه در مهرماه سال 1392 تأسیس شد که دارای پایه آمادگی تا ششم ابتدایی است و در حال حاضر 108 دانش‌آموز این در مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

مهین‌پور بیان کرد: روش تربیتی در مدرسه این است که از زمانی که کودک وارد مدرسه  شد، در کنار هم‌سن‌و سالانش حضور خود را در اجتماع احساس می‌کند که باید رشد و نمو همه جانبه اخلاقی و تبدیل شدنش به یک انسان کامل و شهروند خوب را احساس کند.

 

مدیرمدرسه غیردولتی ایران ساری درباره ترویج فرهنگ نوع‌دوستی نیز گفت: ما دانش‌آموزان را با مؤسساتی خیریه‌ای چون ماهک آشنا کردیم تا حس نوع‌دوستی را از همین دوران به او آموزش دهیم و سرلوحه فردای‌شان باشد؛ چرا که دانش‌آموزان با کمک به کودکان بیمار و پرداخت کمک‌های خود در قلک ماهک راه انسان‌های بزرگی چون دکتر شهیدی از خیران پزشکی استان را ادامه می‌دهند.

مدیرمدرسه غیردولتی ایران ساری با تأکید بر اینکه بحث اعتقادات دینی هم در اولویت آموزشی این مدرسه  قرار دارد، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم که دانش‌آموزان را با قرآن و کلام خدا آشنا کنیم؛ چرا که معلمان می‌توانند تاثیر به‌سزایی در راه تعلیم و تربیت افکار دانش‌آموزان داشته باشند.

مهین‌پور درباره اینکه آیا کمکی از اداره کل آموزش و پرورش استان برای اجرای سرفصل‌های آموزشی و یا فوق برنامه‌ صورت می‌گیرد، افزود: ما هیچ حمایتی از اداره آموزش و پرورش نداریم فقط علاقه ما به این شغل یاریگر ادامه راه‌مان است.

وی با اشاره به اینکه تعلیم هوش معنوی سرلوحه کادر آموزشی این مدرسه است، گفت: از صبحگاه دانش‌آموزان را با کلام‌الله آشنا می‌کنیم و همچنین با این دیدگاه که قانون‌مندی اجتماعی در چهارچوب قوانین کشور باید صورت بگیرد و این همان هوش اجتماعی است را در دستور کار داریم.

 

مدیرمدرسه غیردولتی ایران ساری با بیان اینکه با توجه به ازدیاد رذائل اخلاقی، هدف همکارانم در این مدرسه سوق دادن دانش‌آموزان به کسب فضائل اخلاقی است، افزود: همچنین برنامه آموزش عمومی و دیدار با اولیا  نیز در دستور کار قرار دارد تا آگاهی‌های لازم را در اختیارشان قرار دهیم.

مهین‌پور یادآور شد: گاهی پیش آمده که فرزندان بسیار دل‌تنگ مادر و پدر می‌شوند ما در نظر داریم در راه نزدیک کردن و ایجاد کانون گرمی برای خانواده گام برداریم، به این دلیل که ما اسوه و الگو برای کودکان هستیم و اعمال‌مان آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه تغذیه کودکان و غذاهایی که در این مدرسه استفاده می‌شود نیز به صورت ویژه رصد می‌شود که حتما غذاهایی سالم با پخت خانگی باشد، گفت: در این بخش از نظرات کودکان هم استفاده می‌شود که تاکنون در حوزه بهداشت هم بالاترین امتیاز را کسب کردیم.

مدیر دبستان غیردولتی ایران ساری با تأکید بر اینکه بحث خواب کامل و خوردن صبحانه به‌طور کامل برای ما حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: در این بخش نیز توصیه‌ها و آموزش‌های ویژه به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

وی با اعلام اینکه اخلاقیات را باید در دانش‌آموزان تقویت کنیم، تصریح کرد: باید دانش‌آموزان را با زندگی ائمه اطهار آشنا کنیم تا بسیاری از مشکلات کم شود.

مدیرمدرسه غیردولتی ایران ساری با اشاره به اینکه بحث حجاب بسیار مهم است که دانش‌آموز را از همه نظر حفظ می‌کند، اضافه کرد: فرزندان سالم با داشتن خانواده‌های سالم و آرام در راه خود موفق و پیش‌رو هستند.

مهین‌پور در پایان گفت: آینده این دانش‌آموزان وابسته به آموزش‌هایی است که امروز نصیب‌شان می‌شود تا حس اعتماد به نفس در آنها زنده کند و در این بخش سعی شده است بیشترین بهره‌وری آموزشی را داشته باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها