مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان رضوی:
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان رضوی گفت: سامانه اعتبارات مشاغل روستایی و شهر‌های زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت راه‌اندازی شد که اعتبارات خوبی در قالب تسهیلات با نرخ سود ۶ درصد برای صنایع‌دستی دارد.
کد خبر: ۸۹۸۰۰۰۴
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ علی رسولیان اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون از محل اعتبارات صندوق کارآفرینان امید، ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات به فعالان صنایع‌دستی در خراسان رضوی پرداخت و همچنین از محل اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه تسهیلات ویژه‌ای برای مشاغل خرد به‌ویژه در بخش صنایع‌دستی در نظر گرفته‌شده است.

وی، کمک به تولیدکنندگان صنایع‌دستی و مشاغل خرد را از برنامه‌های حمایتی امسال در خراسان رضوی اعلام و بیان کرد: از محل اعتبارات توسعه شاخص‌های اقتصادی اعتباراتی برای طرح‌های ایجادی و اشتغال‌زا در قالب تسهیلات با سه درصد سود به‌منظور سرمایه در گردش در نظر گرفته‌شده تا طی توافق حاصله با بانک‌ها بخشی از این تسهیلات به سرمایه‌گذاران در حوزه صنایع‌دستی عرضه شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان رضوی ادامه داد: تاکنون ۲۴۰ میلیارد ریال یارانه سود تسهیلات بانکی از محل اعتبارات توسعه شاخص‌های اقتصادی به استان ابلاغ‌شده که برآورد می‌شود با این میزان تسهیلات معادل ۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات در حوزه اشتغال پرداخت شود، سهم بخش صنعت گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از این تسهیلات حدود ۲۷ درصد است.

رسولیان همچنین گفت: امسال سامانه اعتبارات مشاغل روستایی و شهر‌های زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت راه‌اندازی شد که اعتبارات خوبی در قالب تسهیلات با نرخ سود ۶ درصد برای صنایع‌دستی دارد.

سرپرست حوزه امور اقتصادی و سرمایه‌گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این استان با ۱۰۰ رشته صنایع‌دستی دارای حدود ۲۰ هزار هنرمند فعال در این حوزه است.

وی در ادامه پیرامون سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان رضوی نیز گفت: در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی امسال برای نخستین بار طی مدت ۹ ماه ۵۸۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان ثبت شد که آماری منحصربه‌فرد به شمار می‌رود؛ این موضوع نشان می‌دهد توجه به حوزه سرمایه‌گذاری به‌خصوص استفاده از سرمایه‌های خارجی در استان توسعه خوبی پیداکرده است.

وی افزود: هم‌اینک در حوزه تولید کاغذ سرمایه خارجی مطلوبی در خراسان رضوی جذب‌شده و تولید کاغذ در استان در حدی تقویت‌شده که بخشی از آن به چین صادر می‌شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان رضوی ادامه داد: شرکت‌های خارجی در حوزه مواد غذایی و همچنین فولاد و صنایع معدنی حضور مطلوبی دارند که با ایجاد مشوق‌های بیشتر و شرایط مطلوب کسب‌وکار این بخش به توسعه خوبی دست می‌یابد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها