کارگاه آموزشی مداخله در فوریت‌های اجتماعی و پیشگیری جامعه محور در سالن توحید شهرستان بهشهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۷۹۹۵۷
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، قربانعلی اصغری مدیر آموزش و پرورش بهشهر در این کارگاه آموزشی توانمندسازی دانش آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی را از اولویت‌های آموزش و پرورش برشمرد وگفت: در این دوران خانواده‌ها با فشار‌های ناشی از جهانی شدن، مدرنیته و شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی به عنوان پدیده‌های نوظهور مواجه هستند و صاحبنظران تعلیم و تربیت معتقدند باید نهاد آموزش و پرورش را تقویت و مقاوم کرد.

وی افزود:نهاد‌های اجتماعی مانند خانواده و مدارس به توجه و حمایت بیشتری نیازمندند تا جامعه با آسیب‌های اجتماعی مواجه نشود.
مدیر آموزش و پرورش بهشهر گفت: سبک فرهنگی و اجتماعی حتی انتقال مفاهیم فرهنگی جامعه در حال تغییر است.

اصغری تصریح کرد:مهارت‌های اجتماعی باید در کانون خانواده به فرزندان آموزش داده شود و نهاد‌های آموزشی با افزایش سطح مهارت آموزی جامعه را تقویت کنند.

وی گسترش نشاط اجتماعی را یک ضرورت برای جامعه برشمرد و افزود: بایستی مهارت ارتباط با جنس مخالف توسط مشاورین در مدارس آموزش داده شود تنها با ارتقای مهارت‌های دانش آموزان می‌توان به کاهش آسیب‌های اجتماعی و زندگی سالم در جامعه کمک کرد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر بر ارتقای سطح جامعه پذیری، پذیرفتن اصل تنوع فرهنگی و فکری تاکید کرد و گفت: تعامل و مدارا را باید آموزش داد تا نوجوانان و جوانان در مواجهه با تفکر مخالف دچار تنش نشوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها