امام جمعه اردکان با اشاره بهجایگاه معنوی و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دنیا گفت: ملت ایران بارها بینی بزرگترین مستکبران و در رأس آنها آمریکا و اسرائیل را به خاک مالیده است.
کد خبر: ۸۹۷۹۸۶۱
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نمازجمعه این هفته اردکان ضمن سفارش به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه با اشاره به روایتی از حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) بر کسب مال حلال، پرداخت وجوهات شرعی و پرهیز از خرج کردن مال در راه غیر شرعی تأکید کرد و گفت: تقوای مالی بسیار مهم است و اگر انسان بتواند آن را رعایت کند بسیاری از مسائل حل می شود.
وی افزود: لقمه حلال ستون بنای ایمان انسان است و کسی که لقمه حرام وارد زندگی او بشود ستون ساختمان ایمان خود را سست می کند. لقمه حرام روی فرزندان و نسل انسان هم اثر می گذارد و موجب می شود که دعا اثر نداشته باشد.
امام جمعه اردکانبا بیان این نکته که برخی از افراد خوشبختی را در مال و ثروت می بینند گفت: مال، عامل خوشبختی نیست. با پول می توان آسایش را به دست آورد ولی آرامش را نمی توان با مال به دست آورد. دلبستگی به مال ضرر دارد اگر انسان بتواند از مال خود بگذرد بسیاری از چیزهای دیگر را به او می دهند. یاد مرگ و معاد عامل مهمی برای تقوا و پرهیز از گناهان است.
حجت الاسلام شاکر در خطبه دوم ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و بیان گوشه هایی از فضائل و مناقب آن حضرت پرداخت و اظهار داشت: در ایام فاطمیه با برگزاری مراسمات باشکوه فرهنگ فاطمی را ترویج کنیم. فرصت فاطمیه را برای ابراز ارادت به آستان اهل بیت غنیمت بشماریم تا نام ما هم جزو فاطمیون ثبت شود.
ویدر بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز ایام الله دهه فجر و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی نشان داد که اراده الهی بر اراده دشمنان داخلی و خارجی غلبه دارد. ضرورت دارد که در این ایام حقایق تاریخ انقلاب بازخوانی شود زیرا اولاً باید چهره واقعی رژیم ستمشاهی روشن بشود و حقایق تلخ آن زمان بازگو شود. عده ای در اثر دور شدن از آن دوران مشغول به تبلیغات هستند و نسل جوان ما را به سمت و سویی می برند که گویا آن زمان فسادی نبوده است، تاراج و یغمای ثروت های کشور و ملی ما نبوده است.
امام جمعه اردکان افزود: جوانان و همه مردم ما بدانند که در زمان پیروزی انقلاب اسلامی جمعیت ایران 36 میلیون نفر بوده است و فقط در کشور ما 60 هزار مستشار آمریکایی جولان می دادند و ثروت ها و میراث فرهنگی ما را به تاراج می بردند کسی هم حق نداشت که اعتراض کند در کنار این اقدامات برای حضورشان در ایران حق توحش می گرفتند که ما در میان ملتی وحشی قرار داریم.
وی گفت: ثانیاً باید برکات مادی و معنوی این انقلاب یادآوری بشود. انقلاب برکات مادی زیادی برای ما داشته است. اینکه ما گاهی از انقلاب و مسئولان و از نظام گلایه داریم یک دسته از گلایه های ما برحق است. مردم از بی عدالتی، تبعیض، سیاسی بازی و جناح بازی گلایه دارند و گلایه آنها هم به حق است. توقع دارند که این رفتارها نشود. اما گاهی گلایه هایی داریم که به فرهنگ خود ما برمی گردد. سمت و سوی زندگی ما به سوی اسراف و مصرف گرایی رفته است. گاهی امروز توقعاتی بیان می شود که نصف آن هم در زمان شاه مردم اینگونه توقعاتی نداشتند. باید انصاف داشته باشیم. اگر بخواهیم همه اینها را به پای نظام و انقلاب و کمبودها بگذاریم گاهی ناخواسته جفا کرده ایم.
حجت الاسلام شاکر اظهار داشت: جایگاهی که انقلاب اسلامی از نظر معنوی به ملت ایران داده و عزتی که امروز ملت ایران در دنیا دارد نباید فراموش شود. ملت ایران در این 40 سال گذشته بارها و بارها بینی بزرگترین مستکبران و در رأس آنها آمریکا و اسرائیل را به خاک مالیده است. امروز با این انقلاب پوزه آنها به خاک مالیده شده است. با این همه تحریم ها و تهدیدها و با این همه دشمنی و فتنه ها این ملت در برابر آمریکا و اسرائیل سرپا ایستاده است. امروز ایران اسلامی ما در دنیا بر بام عزت نشسته است.
وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری 40 سال قبل ملت ایران با انقلاب خود آمریکا را از کشورشان بیرون کردند و امروز در سال 1396 ملت ما با استقامت و ایستادگی خودش آمریکا و اسرائیل را از کل منطقه خاورمیانه اخراج کرد. این افتخار و عزت نباید فراموش شود.
خطیب جمعه اردکان در بخش پایانی خطیه ها تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی بخاطر وحدت کلمه و حمایت از اسلام و حمایت از رهبری و ولایت فقیه به دست آمد و امروز هم باید اینها را محکم حفظ کنیم تا به این دستاوردها خدشه ای وارد نشود و از بین نرود. امروز، حفظ انسجام ملی و حفظ روحیه امید و دوری از یأس و ناکارآمدی نظام یکی از ضروریات در میان ملت ایران و همه مسئولان است. بیشترین تبلیغات دشمن درباره این موضوع است که انقلاب اسلامی کارآمدی ندارد و مردم نا امید هستند. دشمن این روحیه یأس را القاء می کند. بیشترین مطلبی که مقام معظم رهبری در این سالها بر آن تأکید می کنند دادن روحیه امید است. نباید حرف دشمنان را تکرار کنیم و دائماً بر طبل ناامیدی، یأس و ناکارآمدی نظام بکوبیم. اگر این فکر اشتباه را ترویج کنیم در میدان دشمن بازی کرده ایم.
وی گفت: دشمن گاهی با عامل نظامی انقلاب ها را از پا در می آورد که نتوانست در ایران کاری انجام دهد. گاهی با عامل مالی این کا را انجام می دهد ولی در ایران با فشار و تحریم اقتصادی نتوانست کاری کند. امروز خطر تبلیغات و پوسیده کردن درونی انقلاب وجود دارد. مقام معظم رهبری این همه هشدار می دهند که ما باید هوشیار باشیم و به دشمن اعتماد نکنیم و القائات اشتباه دشمن را تکرار نکنیم.
ارسال نظرات