دشمن سعی در تغییر باورها و ارزش‌های جامعه دارد

امام جمعه فارسان گفت: رصد تحرکات دشمن در فضاى مجازى نشان می‌دهد که آنان به‏‌دنبال تغییر باورها و ارزش‌‏هاى جامعه اسلامى و انقلابى ما هستند.
کد خبر: ۸۹۷۹۸۳۸
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام محسن ملکپور ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه فارسان با اشاره به دیدار اعضاى شورای عالى فضاى مجازى با رهبر معظم انقلاب اسلامى، این دیدار را از مهم‌‏ترین جلسات سال ۱۳۹۶ دانست و اظهار کرد: با توجه به اهمیتى که فضاى مجازى در تحولات کنونى و آینده کشور دارد و همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند باید این فضا را مدیریت کرد و کنترل آن ‏را در دست گرفت و از برخوردهاى انفعالى پرهیز کرد.

وی ادامه داد: رصد تحرکات دشمن در فضاى مجازى نشان می‌دهد که آنان به‏‌دنبال تغییر باورها و ارزش‌‏هاى جامعه اسلامى و انقلابى ما هستند و در زمینه فضاى مجازى، لشکرى مجهز و گسترده براى تأثیرگذارى روى نسل جوان و نوجوان ما تدارک دیده‌‏اند.

امام جمعه فارسان با بیان اینکه امروزه کشورگشایى‏‌ها و جنگ‏‌هاى آبى و خاکى، هوایى و فضایى به دنیاى مجازى کشیده شده است، گفت: ما باید از مرزهاى فکرى، مرزهاى اعتقادى و مرزهاى فرهنگى خود دفاع کنیم.

ملکپور خاطرنشان کرد: کنترل شبکه‌‏هاى اجتماعى مجازى در اختیار ما نیست و در زمان بحران نقشى بسیار خطرناک را برعهده مى‏‌گیرد، نمونه‏‌اى از این نقش در اغتشاشات اخیر ایران به‌‏روشنى قابل دیدن است.

وی با تأکید بر لزوم تولید محتواى مناسب و سالم در قالب‏‌هاى جذاب و متناسب با ذائقه جوانان، عنوان کرد: سیاست‏‌گذاران باید در درجه اول نیازهاى جوانان را به‌خوبى شناسایى کنند و در درجه دوم این فضا را به‌‏درستى مدیریت کنند.

خطیب نمازجمعه فارسان یادآورى خاطرات دوران انقلاب را از دو جهت مهم دانست و تشریح کرد: اول شناخت چهره واقعى رژیم فاسد ستم‌شاهى که بیشتر به عمله و نوکرى حلقه به‏‌گوش براى غربى‏‌ها می‏‌ماند و دوم یادآورى آثار و برکات مادى و معنوى انقلاب اسلامى.

ملکپور یادآور شد: در دوران طاغوت تنها سران و عوامل رژیم و وابستگان به شاه از همه‏ چیز برخوردار بودند و توده ملت به‏‌دور از کمترین امکاناتى به امید نجات از خفقان و ظلم و چشیدن طعم آزادى لحظه‏‌شمارى مى‏‌کردند.

وی با اشاره به اینکه اکنون ایران بر بام عزت جهانى قرار دارد، افزود: در درک واقعیت این اقتدار همین بس که ملت ایران در چهار دهه مبارزه با آمریکا و رژیم صهیونیستى و اذنابشان، بارها و بارها در عرصه‏‌هاى مختلف، بینى آن‏‌ها را به خاک مالیده است.

امام جمعه فارسان با تأکید بر لزوم نقل واقعیت‌هاى تاریخ براى نسل جوان گفت: این روزها یکى از اهداف دشمنان ملت ایران، تحریف تاریخ انقلاب و وارونه جلوه دادن آن است.

ارسال نظرات