خبرگزاری بسیج: نشست کارگروه بررسی آسیب های اجتماعی با دبیری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، سوم بهمن ماه در دانشگاه یادگار امام (ره) برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۷۹۸۲۴
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۸

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، در ابتدای این نشست، «سید محمد موسوی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری در سخنانی گفت: ظرفیت های فرهنگی موجود قادر است که بخش عمده ای از این معضلات و مشکلات را بر طرف سازد و با هم افزایی و همکاری نهادهای فرهنگی باید بسیاری از این مشکلات پیشگیری شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری با اشاره به مصوبات نشست شورای فرهنگ عمومی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی گفت: برگزاری دوره و کارگاه های آموزشی با موضوع کاهشی آسیب های اجتماعی، آمادگی های اجتماعی قبل از ازدواج، برگزاری همایش آسیب های فضای مجازی و ماهواره ویژه مربیان پرورشی مدارس و برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر در مدارس ناحیه یک آموزش و پرورش شهرری از جمله اقدامات بوده است.

وی افزود: این اقدمات برای دانش آموزان و والدین آنان در مدارس بخش ها و نواحی دیگر شهرستان ری با هدف آگاهي بخشي با هدف ايجاد انگيزه براي تشكيل خانواده، تحكيم مباني خانواده ها با تبيين جايگاه اين نهاد اوليه زندگي بشري و شناخت آسيب هاي خانواده با رويكرد رفع و دفع آن از محيط اجتماعي برگزار خواهد شد.

در ادامه «هادی تمهیدی» معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری ویژه شهرستان ری نیز گفت: بروز نگرانی ها در جامعه، تصمیم گیران را بر آن داشت که طرح تقسیم کار ملی در حوزه های مختلف را به تصویب برسانند و کاهش آسیب های اجتماعی از مهترین اهداف این طرح است.

وی افزود: تقویت نگرش علمی در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار  مورد اهمیت است و ظرفیت دانشگاه ها و مراکز علمی باید به کمک کاهش آسیب بیاید.

در ادامه این نشست مقرر شد که طرح جامع کاهش آسیب های اجتماعی با تمرکز بر آموزش تهیه و به مرحله اجرا گذشته شود.

 

 

 

ارسال نظرات