مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان:
130 فرد متخلف با 20 قبضه اسلحه شکار در هشت ماهه گذشته از سال‌جاری دستگیر شدند که نشان از افزایش این نوع تخلفات در استان است.
کد خبر: ۸۹۷۹۸۱۳
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: در سال‌جاری 14 نفر در زنجان بر اثر حملات گرگ‌ها دچار آسیب شدند.

امجد باقری افزود: همانگونه که می‌دانیم در استان زنجان همانند سایر استان‌های مجاور از جمله همدان، آذربایجان و کردستان شاهد نزدیک شدن گرگ به جوامع انسانی هستیم.

وی با اشاره به اینکه در سال‌جاری 14 نفر در زنجان بر اثر حملات گرگ‌ها دچار آسیب شدند، اظهارداشت: این حوادث در شهرستان‌های ایجرود، قیدار، زنجان و طارم روی داده است.

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه افزایش شکار به دلیل گسترش جوامع انسانی از مهم‌ترین علل حوادث این چنینی است، تصریح کرد: 130 فرد متخلف با 20 قبضه اسلحه شکار در هشت ماهه گذشته از سال‌جاری دستگیر شدند که نشان از افزایش این نوع تخلفات در استان است.

امجد باقری افزود: باقری با اشاره به اینکه حیوانات موجود در طبیعت حق حیات دارند، بیان کرد: وقتی انسان‌ها به زنجیره غذایی این موجودات آسیب وارد می‌کنند باید شاهد حضور حیوانات برای تامین غذای خود در جوامع انسانی بود.

وی با اشاره به اینکه جفت‌گیری گرگ با سگ یکی از اقداماتی است که انسان‌ها به اشتباه انجام می‌دهند، افزود: این اقدام موجب تولد حیواناتی با خوی درنده گرگ و ویژگی نزدیک شدن سگ به انسان‌ها را دارند، می‌شود.

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان خاطر نشان کرد: محیط زیست به تنهایی قادر به برخورد با متخلفان حوزه محیط زیست نبوده و در این راه از همراهی و همکاری همشهریان استقبال می‌کند.

 

ارسال نظرات