مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان زنجان:

به ازای هر تخت حداقل باید دو پرستار وجود داشته باشد

متداول‌ترین شاخص برای تعداد پرستاران در سطح دنیا، نسبت تعداد پرستاران به تخت‌های بیمارستانی است و به ازای هر تخت حداقل باید دو پرستار وجود داشته باشد.
کد خبر: ۸۹۷۹۸۱۱
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۸

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان زنجان گفت: پرستاران فقط با تلاش و انگیزه و با بالا بردن سطح سواد می‌توانند جایگاه واقعی خود را به دست بیاورند.

علی محمدی با اشاره به جایگاه والای حضرت زینب (س) در تاریخ مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان زنجان تشیع، افزود: حضرت زینب (س) در طول عمر خود از پنج امام معصوم پرستاری کرد. ما خدمت‌گزاران حوزه سلامت نیز باید فارغ از همه مسایل جانبی، خدمت‌گذار مردم باشیم؛ چراکه بیمار وقتی وارد مراکز درمانی می‌شود، به جز خداوند امیدش را از همه نزدیکانش بریده است و چشم امیدش به ارایه‌دهندگان خدمات درمانی است. 

وی اظهارداشت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، بیماری که به بیمارستان می‌رود احساس ترس و نگرانی دارد و تنها عاملی که احساس غربت او را رفع می‌کند، برخورد خوب کادر بیمارستان است. پرستار هر ساعت از شبانه‌روز با بیماران بدحال سر و کار دارد و حتی گاهی با بی‌مهری و ضرب و شتم روبه‌رو می‌شود، به همین‌خاطر شغل پرستاری اگر درست ایفا شود، هم شان شغل پزشکان است.

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان زنجان تصریح کرد: طی امسال تاکنون، در حوزه درمان تامین‌اجتماعی استان زنجان770 هزار نفر خدمات ویزیت سرپایی و 15 هزار نفر خدمات بستری را دریافت کرده‌اند. همچنین 7100 نفر تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند و 107 هزار نفر از افراد مسن بدون نوبت ویزیت شده‌اند. 

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان زنجان افزود: اجرای طرح هتلینگ در بیمارستان امام حسین (ع) و حذف دفترچه‌های درمانی در مراکز درمانی تامین‌اجتماعی تاثیر به‌سزایی در رضایت‌مندی بیماران داشته است. همچنین طرح نظام ارجاع داخلی چند سالی است که در مراکز درمانی تامین اجتماعی اجرا می‌شود و این جای خرسندی دارد. 

محمدی گفت: متداول‌ترین شاخص برای تعداد پرستاران در سطح دنیا، نسبت تعداد پرستاران به تخت‌های بیمارستانی است و به ازای هر تخت حداقل باید دو پرستار وجود داشته باشد.

 

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار