کاهش ارزش پول و افزایش قیمت دلار یکی دیکر از دستاوردهای برجام است که نصیب مردم ایران شده و آنان که توافقات هسته‌ای را امری مهم دانستند و از آثار برجام در ریشه کردن فقر مطلق داد سخن دادند امروز در حل این مشکل که دست آورد توافق هسته‌ای است مانده‌اند.
کد خبر: ۸۹۷۹۷۷۹
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام "محمد نقی لطفی" در خطبه‌های نماز جمعه ایلام گفت: عده ای منافق در داخل به دنبال تضعیف دولت و متهم کردن نظام به ناکارآمدی است.

امام جمعه ایلام به کاهش ارزش پول و افزایش نرخ دلار اشاره کرد و گفت: کاهش ارزش پول و افزایش قیمت دلار یکی دیکر از دستاوردهای برجام است که نصیب مردم ایران شده است و آنان که توافقات هسته‌ای را امری مهم دانستند و از آثار برجام در ریشه کردن فقر مطلق داد سخن دادند امروز در حل این مشکل که دست آورد توافق هسته‌ای است مانده‌اند.

خطیب جمعه ایلام به فقدان سکاندار اقتصادی در دولت اشاره و تصریح کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در هفته دولت مبنی بر اینکه دولت باید فرمانده اقتصادی داشته باشد، متأسفانه امروز در دولت فرمانده اقتصادی وجود ندارد به طوری که سیاست‌های ضد و نقیض اعضای کابینه در حوزه اقتصادی، آثار سوء اقتصادی برای کشور داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: نرخ ارز با افزایش بی‌سابقه هر روز رکوردهای تازه‌اش را ثبت می‌کند در حالیکه انتظار می‌رود پس از برجام لغو تمام تحریم‌ها باید قیمت ارز سیر نزولی به خود می‌گرفت و این که نرخ ارز به سرعت در حال افزایش است این نگرانی وجود دارد که با ادامه روند افزایش قیمت دلار واردات در کشور گران شود و همین امر باعث رشد تورم و اقتصاد بیمار کشور شود.

لطفی با نقد تفکر اصلاح طلبان و طرفداران دولت که مدعی بودند با توافق برجام کلیه مشکلات اقتصادی مرتفع می شود پرداخت و گفت: نه تنها برجام که شما تصور کردید امید و آرزو و آمال اقتصادی را حل می کند، مشکلات اقتصادی را حل نکرد بلکه امید به کشورهای اروپایی نمی تواند برای این کشور شفا بخش باشد تنها راه حل مسائل و مشکلات اقتصادی توجه به توان اقتصادی داخل و حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی و داشتن تفکر و مدیریت جهادی است.نه دل بستن به لبخندهای غربی.

امام جمعه ایلام با اشاره روز پرستارگفت:حضرت زینب (س) زیبا ترین نامی است که هر کدام نشانگر گوشه‌ای از شخصیت ملکوتی آن حضرت است. حضرت زینب (س) عقیله قریشی و سرو صبور تاریخ اسلام و بشریت عالمه‌ای که معلم نداشت.

لطفی، تصریح کرد: این بانوی بزرگ اسلام و عالم وجود، در پنجم جمادی‌الاول از مادری چون صدیقه کبرا (س) متولد شد و در دامان ایشان و در سایه محبت پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی (ع) پرورش یافت، او شاهد صبرهای 25 ساله حضرت علی (ع) و حوادث دردناکی بود که بر مادرش حضرت زهرا (س) تحمیل شد و از آن درس صبر آموزنده و الهی در برابر مصائب و برای نصرت دین خدا را آموخت.

وی الگوی حضرت زینب (س) برای پرستاران افتخاری بسیار عظیم دانست و تصریح کرد:پرستاری فراتر از شغل است، وقتی‌که پرستار در کنار بیمار قرار می‌گیرد، در فکر و دغدغه‌ای جز بیمار و خدمتی که لازم است ارائه بدهد، ندارد لذا پرستاری یک کار و شغل ارزشمند و مقدس است و امید بخشیدن به بیمار و رفع نگرانی روحی و روانی از بیمار از ویژگی‌های بسیار زیبای پرستاران است.

نماینده ولی فقیه به مشکل عدم پرداخت کارگران زحمت کش شهرداری اشاره و گفت: شش ماه است حقوق کارگران زحمت کش شهرداری پرداخت نشده است. شرکت ها چه بخش خصوصی و چه شهرداری برای پرداخت حق کارگران اقدام کنند. که در سخت ترین شرایط کاری شش ماه حقوق در یافت نکرده اند. چرا مسئولان در فکر چاره اندیشی و رفع این مشکل نیستند و تا کی باید کارگر گه در سخت ترین شرایط کار می کند در انتظار دریافت حق الزحمه خود باشد.

امام جمعه ایلام به گفت و گوی اخیر رئیس جمهور اشاره و گفت: رئیس جمهور علاوه برجام در مورد میزان موفقیت و دستاورد دولت، تورم، گرانی و بیکاری جواب قانع کننده‌ای برای مردم نداشت و در خصوص حقوق‌های نجومی و برخورد با رانت خواری صحبت نکرد.

وی ادامه داد: مردم انتظار داشتند که رئیس جمهور و مقام ارشد اجرایی کشور به مطالبات به حق و خواسته‌های آنها و جواب‌های قانع کننده بدهند، متاسفانه در این مصاحبه به مسائل اصلی و مشکلات مهم مردم مثل بیکاری و رکود، برجام نافرجام که رئیس جمهور آن را فتح الفتوح و بزرگترین پیروزی می‌دانست هیچ اشاره‌ای نداشت با اینکه مسئله برجام اولین و راهبردی‌ترین مسئله آمریکا و شرکای اروپایی تبدیل شده است.

 

ارسال نظرات