خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده نماینده ولی فقیه در سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی:
معاون هماهنگ کننده نماینده ولی فقیه در سپاه انصار الرضا(ع) گفت: خداوند گمشده بشریت است ولی متأسفانه گاهی بشریت به بیراهه رفته و به جای اینکه خدامحور باشد کدخدا محور می شود نکند که جای خدا و کدخدا عوض بشود.
کد خبر: ۸۹۷۹۷۳۰
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر پور معاونت هماهنگ کننده نماینده ولی فقیه در سپاه انصار الرضا(ع) پیش از خطبه های نماز جمعه اظهارداشت: هر کشوری برای پویایی اش یک سری قوانینی دارد و کوچکترین جامعه ، خانواده است و قطعا خانواده هم اصول و قوانینی لازم دارد تا سبک زندگی اش زهرایی شود.

 

وی گفت: اصولی به زندگی حضرت فاطمه(س) حاکم است که ما نیاز به آن ها داریم حضرت حق به پیامبرش می فرمایند "اگر تو نبودی از عالم خبری نبود تمام افلاک به یمن قدوم مبارک توست و اگر علی مرتضی نبود از توی پیامبر خبری نبود" و اگر فاطمه نبود؛ از علی و  نبی خبری نبود پس تمام عالم مدیون گل یگانه عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است.


معاونت هماهنگ کننده حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الرضا با اشاره به اینکه حتی در حدیث کسا طریقه معرفی حضرت فاطمه توسط خداوند اینگونه است که حضرت فاطمه محور اصلی قرار می گیرد اذعان کرد: محور معرفی صدیقه اطهر است این چنین شخصیتی میتواند در تمام عصرها برای زندگی بشر الگو باشد و اصولی در زندگی حضرت فاطمه قرار دارد که می تواند برای ما الگو باشد .


اکبر پور در ادامه افزود: هر جا که دیدیم از یکی از اصول سبک های زندگی فاطمی فاصله گرفتیم باید برگردیم.


وی اولین اصل زندگی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و امام علی علیه السلام را خدامحوری و معنویت محوری بیان کرد و تصریح کرد: اگر به تمام زندگی حضرت فاطمه و امام علی نگاه کنیم جز خدا چیزی را نمی بینیم واین همان چیزی است که بشر به عنوان گمشده به دنبالش می گردد خداوند گمشده بشریت است ولی متأسفانه گاهی بشریت به بیراهه رفته و به جای اینکه خدامحور باشد کدخدا محور می شود نکند که جای خدا و کدخدا عوض بشود.


معاون هماهنگ کننده نماینده ولی فقیه در سپاه انصار الرضا(ع) با اشاره به اینکه اصل بعدی حاکم بر زندگی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ساده زیستی این خانواده است اظهار کرد: از همان مراسم ازدواج، جهیزیه و خانه ی حضرت فاطمه را نگاه کنیم ساده زیستی از زندگانی شان می بارد.


اکبر پور با این عنوان که گاهی برخی خیال می کنند که حضرت فاطمه و امام علی چیزی نداشتند و استفاده نکردند گفت: این جفا و خطا است بلکه حضرت فاطمه عارفانه، زهد را انتخاب می‌کنند فدک که متاسفانه کژ اندیشان دست به غصبش زدند بین ۷۰ تا۱۲۰ هزار دینار طلا درآمدش بود وقت برداشت محصول فدک روز جشن فقرای مدینه بود پس اینچنین نبود که حضرت فاطمه نداشته باشد و زاهد باشد اگر فرد دستش برسد و زاهدانه عمل کند هنر کرده است.


وی اصل دیگر حاکم بر زندگی حضرت فاطمه را ایثار و انفاق دانست و تصریح کرد: در زندگانی ایشان انفاق و ایثار موج می زند.اگر انفاق و ایثار حضرت زهرا در زندگانی ما می بود در سطح شهر گدایان تا کمر در سطل آشغال خم نمی شدند.


معاون هماهنگ کننده نماینده ولی فقیه در سپاه انصار الرضا(ع) اصل دیگر زهرای مرضیه را پاک نگه داشتن حریم خانه دانست و افزود: حضرت زهرا حریم خانه را پاک نگه داشت تا از این خانه حسن و حسین بروید. عفت پاکدامنی و حیا از دیگر صفاتی است که بر زندگی حضرت حاکمیت دارد.


وی شاخصه ی بارز بی بی را ولایت مداری و ولایت محوری دانست و اذعان کرد: بی بی شهیده راه ولایت است و ظلم است اگر فکر کنیم حضرت به دفاع از همسرشان برخاستند بی بی فدای ولایت شد و به دفاع از امام زمان خود پرداخت و به ما آموخت در هر عصری امام باید مانندکعبه باشد و متدین دورش باشند.


اکبرپور گفت: فردی که بیان می کند که ما در کشور معصوم نداریم مگر کسی گفته که ما در کشور معصوم داریم که اینگونه حرفی را می زند. قبول دارید معصوم نداریم ولی هدف از این نکته چیست ؟ اینکه بگویند حتی اگر معصوم هم باشند قابل نقدند و جانشین معصوم به طریق اولی می توان نقد کرد.


وی با اشاره به اینکه یک مسیحی هم معتقد است که یک منجی ظهور خواهد کرد آن گاه یک طلبه می گوید اگر امام زمان ظهور کند مگر شک داری؟ اظهار کرد:حضرت فاطمه شهید شد تا ولایت و امامت بماند امام حسین سر دادند تا امامت بماند.


معاون هماهنگ کننده نماینده ولی فقیه در سپاه انصار الرضا(ع) افزود: مگر کرسی ریاست ، مدیریت، وکالت و ... به همین راحتی به دست آمده است. ما از بهمن سال۵۷ تا الان چقدر شهید داده ایم؟ ما الان روز به روز شهید می دهیم . مدافعان حرم سینه سپر کرده اند که ولایت بماند تا حرم حضرت زینب مورد تعرض قرار نگیرد.


اکبرپور تصریح کرد: شیعه افغانی، شیعه پاکستانی، شیعه ایرانی، شیعه عراقی و شیعه سوریه‌ای شیعه و سنی دست به دست هم داده اند که حریم بی بی زینب آسیب نبیند ولی امروز عده ای خواسته یا ناخواسته دارند بر ثمره و تمامی دستاوردهای نظام چوب حراج می زنند.


وی در ادامه با بیان اینکه هدف گاهی فرافکنی ها است که ما را از حضرت فاطمه که جانشان را فدا کردند که امام بماند دور کنند عنوان کرد: کور خوانده اند متدین جامعه ما بیدار هستند و هشیار هستند اگر گاهی رعایت می شود چون فهمیده اند و به دنبال اغتشاش نیستند.


معاون هماهنگ کننده نماینده ولی فقیه در سپاه انصار الرضا(ع) گفت: اصول زندگی حضرت فاطمه باید درس و مشی همه و به خصوص مسئولان باشند. مواظب باشید خناثانی به دنبال جدا کردن ما از ولایت هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها