خبرهای داغ:
مدیر آموزش‌وپرورش میامی بابیان اینکه نماز جماعت در ۱۰۰ مدرسه این شهرستان اقامه می شود، گفت: تنها ۱۶ روحانی در مدارس این شهرستان حضور دارند که این کمبود باید رفع شود.
کد خبر: ۸۹۷۹۷۲۴
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از میامی،

عباس صائمی شامگاه پنج شنبه در نشست تجلیل از خادمان و پیش‌نمازان مدارس میامی به میزبانی مجتمع معلم این شهرستان ضمن بیان اینکه ۱۰۰ مدرسه میامی میزبان طرح اقامه نماز جماعت هستند، تأکید کرد: تنها ۱۶روحانی وظیفه اقامه نماز در مدارس میامی را بر عهده دارند و اقامه نماز در ۸۶ مدرسه دیگر توسط پیش‌نمازانی از معلمان همان مدرسه برگزار می‌شود که این کمبود روحانی مطالبه مهم شهرستان محسوب می‌شود.

وی افزود: کمبود روحانی اعزامی در نماز جماعات مدارس یکی از مسائلی است که به جدّ پیگیر برطرف کردن آن هستیم و امیدواریم با همراهی نهادهای ذی‌ربط در اعزام روحانی به دیگر مدارس برای سال آتی نگرانی وجود نداشته باشد.

دشمنان در توطئه افکنی فعال هستند

مدیر آموزش‌وپرورش میامی ضمن طرح این پرسش که امروز مجموعه آموزش‌وپرورش به‌مثابه رکن انسان‌ساز جامعه چه رسالتی در قبال نماز دارد، تأکید کرد: باید بر روی جنبه آموزشی نماز در ترویج سبک زندگی اسلامی تأکید ویژه‌ای داشته باشیم تا بتوانیم رسالتمان را در تربیت نسلی متدین و مومن به‌خوبی انجام دهیم.

صائمی بیان کرد: دشمنان امروز در تلاش هستند تا جوانان ما را از فرایض دینی و اسلامی غافل سازند اما ترویج مسائل دینی و مذهبی در مدارس مانعی همیشگی برای این امر بوده است.

وی افزود: امروز به هر میزان در ترویج فرهنگ دینی در بین نسل جوان، موفق‌تر عمل کنیم به همان اندازه دشمنان در اجرای توطئه‌های شومشان مأیوس‌تر خواهند بود و این باید یکی از اهداف ما در اقامه نماز جماعت مدارس باشد.

فعالیت خیران حوزه نماز بیشتر شود

مدیر آموزش‌وپرورش میامی ضمن تقدیر از فعالان نماز جماعت مدارس، تأکید کرد: ما نیازمند فعال‌سازی بیشتر خیران در مقوله فرهنگی و نماز هستیم تا بتوانیم در تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و رفع دغدغه‌های موجود در قبال نسل جوان جامعه فعالیت بهتری داشته باشیم.

صائمی خواستار فعالیت بیشتر درزمینهٔ جذب خیران فرهنگی در مدارس شد و بیان کرد: فعالیت در حوزه قرآن، نماز و عترت می‌تواند جوانان ما را بیمه کند و همچنین به ما این اجازه را می‌دهد تا باقدرت بیشتر در بحث تربیت دینی و نماز نسبت به هدایت فرزندانمان اقدام کنیم.

وی افزود: باید بتوانیم طعم خوش عبادت را به نوجوانان و جوانان ایران اسلامی بچشانیم تا از سرچشمه محبت ازلی بهره مند شوند.

پیش از این مراسم کارگاه آموزشی تصحیح قرائت نماز نیز برگزار شد همچنین فعالان عرصه نماز در مدارس میامی با اهدای لوح، تقدیر شدند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها