مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

خدمات کمیته امداد موجب افزایش سرمایه اجتماعی نظام می شود

خدمات کمیته امداد موجب افزایش سرمایه اجتماعی نظام و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.
کد خبر: ۸۹۷۹۶۴۸
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در این مراسم تحویل 60 دستگاه وانت نیسان به مددجویان تحت حمایت با اشاره به اینکه 25 هزار خانوار با جمعیت 43 هزار نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر این نهاد بهره‌مند هستند گفت: راهبرد اصلی کمیته امداد استان زنجان توانمندسازی خانوارهای مددجویی تحت حمایت و خروج آن‌ها از بدنه حمایتی این نهاد است.

هدایت صفری با اشاره به اینکه خدمات کمیته امداد موجب افزایش سرمایه اجتماعی نظام و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود، افزود: تلاش می‌کنیم با ارائه خدمات مختلف توانمندی جامعه هدف کمیته امداد در ابعاد اجتماعی، اقتصادی، روانی وسلامت محقق کنیم.

وی بابیان اینکه راهبرد کمیته امداد ارتقاء شاخص‌های بهره‌وری در حوزه رسیدگی به جامعه هدف این نهاد به‌ویژه در حوزه توانمندسازی است ادامه داد: با فعالیت اثربخش شاخص بهره‌وری در کمیته امداد استان زنجان در خدمت‌رسانی به مددجویان تحت حمایت این نهاد در شش‌ماهه اول امسال 487 درصد رشد مثبت نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه به ارائه خدمات اشتغال به مددجویان تحت حمایت این نهاد اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون دو هزار و هفت فرصت شغلی جدید برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان ایجادشده است.

وی با اشاره به اینکه هزار و 866 فرصت شغلی با پرداخت تسهیلات از محل اعتبارات داخلی کمیته امداد و منابع بانکی از ابتدای امسال تاکنون ایجادشده است، افزود: به‌منظور اشتغال‌زایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از ابتدای امسال تاکنون 25 میلیارد و 158 میلیون تومان پرداخت‌شده است.

صفری ادامه داد: با تعامل انجام‌شده با مراکز صنعتی و تولیدی 141 فرصت شغلی نیز از محل ظرفیت‌های کاریابی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان ایجادشده است.

وی در ادامه از واگذاری 60 دستگاه وانت نیسان به مددجویان تحت حمایت این نهاد خبرداد و گفت: با همکاری صندوق کارآفرینی امید 37 دستگاه وانت نیسان از ابتدای امسال به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان به‌منظور اشتغال‌زائی واگذارشده و 23 دستگاه نیز در حال واگذاری است.

صفری ادامه داد: خودروهای نیسان با استفاده از تسهیلات کم‌بهره به میزان 30 تا 33 میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تهیه و به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان واگذارشده است.

اسدا... درویش امیری استاندار زنجان نیز در این مراسم با قدردانی از تلاش‌های کمیته امداد در بخش اشتغال‌زائی جامعه هدف این نهاد گفت: رویکرد توانمندسازی کمیته امداد و هدایت مددجویان تحت حمایت این نهاد به سمت اشتغال بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه اشتغال مددجویان تحت حمایت کمیته امداد موجب پویایی و تحرک و نشاط در ارتقاء عزت‌نفس و کرامت انسانی خانوارهای نیازمند است.

درویش امیری با تأکید بر اینکه در نظام مقدس اسلامی نباید هیچ فردی به خاطر فقر و نداری در انزوا باشد، افزود: خدمات کمیته امداد باید به سمتی هدایت شود تا با ایجاد زمینه درآمدزایی برای اقشار مختلف نیازمند تحت حمایت این نهاد عزتمندی در آن‌ها تقویت شود.

 

ارسال نظرات