خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در جمع دانشجویان بسیجی:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه تفکر الهی به دانش جهت می دهد گفت: تفکر بسیجی که همان تعهدهای الهی و دینی است وقتی همراه علم باشد به آن زیبایی و کارآیی می دهد.
کد خبر: ۸۹۷۹۶۰۴
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی در دیدار سرمربیانی حلقه های صالحین بسیج دانشجویی استان با بیان اینکه پیداست که شاخصه دانشجو بودن یا دانشگاهی بودن با شاخصه ی بسیجی بودن مکمل یکدیگرند گفت: ما وقتی به اهداف مان که همان اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و برگرفته از انقلاب ما و انقلاب ما اسلام است می رسیم که این تجمع بین تفکر بسیجی و دانشگاهی یا حوزوی و ... حاصل شود.

عبادی با اشاره به اینکه هیچ‌کدام به تنهایی نمی توانند کارآمدی لازم را داشته باشند عنوان کرد: بالاخره ما در سایه برکت انقلاب رشد کمی و کیفی قابل ملاحظه ای از نظر دانشگاهی داشتیم.

وی با بیان اینکه اما عده ی زیادی از آنهایی که این مراحل را به پایان رساندند بعد به زندگی خود و رفاه خود و منافع خودشان فکر می کنند اظهار کرد: اگر اینها نبود به صورت عنصر ناراضی در می آیند و اگر این نارضایتی شدت پیدا کرد پشت به کشور و نظام می کند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه از همه ی رشد کمی و کیفی که داشتیم موقع بهره برداری که می رسد به این نتیجه می رسد تصریح کرد: حالا علل این امر چیست همان طور که گفته شد از همان اول ناکارآمدی هایی بوده است. از خانواده گرفته که کودک را هدفمند بار نیاورده اند  آموزش و پرورش هم کتاب ها را فقط آموزشی طراحی کرده و در دانشگاه هم همینگونه بوده است.

وی با اشاره به اینکه حتی بعد از اینکه به مسئولیت و شغلی رسید باز سخن از بی انصافی، اختلاس  و خیانت می شود که البته تنها در این امور خلاصه نمی شود گفت: این کارها انقلاب پویا را زمین گیر می کند در اینجا تفکری که به علم جهت بدهد کم است.

حجت الاسلام عبادی در ادامه بیان کرد: اگر هر فردی، وقتی تحصیلش تمام شد به این فکر کند که تلاش مردم کشور  دست در دست هم شدند که من توانسته ام در سایه این مجموعه به اینجا برسم و احساس دین کند به این فکر میکند که چگونه دین خود را ادا کند این تفکر الهی است که به دانش جهت می دهد.

وی با بیان اینکه وقتی کسی به جایی برسد باید به اولین چیزی که فکر  کند این باشد که آمار کند که معضلاتی که وجود دارد را حل کند تصریح کرد: اگر کمیت به کیفیت صرفا جنبه ی علمی داشته باشد و همراه با یک تفکر تعهد آور نباشد و یا به عشق ارزش ها نباشد محصولی که جمع کند همان است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه شما و امثال شما دانش و ایمان  را در هم در می آمیزید اذعان کرد: این باید گسترش پیدا کند و وقتی گسترش پیدا کند تبعا بسیاری از مسائلی جنبی دیگر هم که در دانشگاه می گذرد در کنار این  خود به خود حل خواهد شد.

 عبادی با بیان اینکه چنانچه صرفا ملاک علم و دانش باشد و نتواند هدف اصلی را پیدا کند فقط به خود فکر می کند تصریح کرد: وقتی به هدف اصلی برسد که همیشه امیدوار است و خدمت به دیگران برایش اولویت دارد شما ضمن اینکه باید خدا را به خاطر این توفیق شکر کنید باید در گسترش این تفکر تلاش کنید.

امام جمعه بیرجند گفت:  درست است که همه افراد از لحاظ روان شناختی مثل هم نیستند و شیوه ها فرق می کند اما شدنی است مخصوصا نسل جوان. نسل جوان ممکن است گمراه باشد اما معاند نیست تفکر بسیجی که همان تعهدهای الهی و دینی است وقتی همراه علم باشد به آن زیبایی و کارآیی می دهد .

وی خطاب به دانشجویان بسیجی افزود: لذا گذشته از مسئولیتی که نسبت به خود دارید در جهت گسترش این تفکر تلاش کنید و طرح دهید باید با تعهد بیایم اگر بخواهیم مشکلات موجود دیگر به وجود نیاید باید با تعهد کار کرد.

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها