خبرهای داغ:
مسئول اردویی گردشگری سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی:

ساماندهی کمیته های خادم الشهدا برای فعالیت های فرهنگی بیشتر

مسئول اردویی گردشگری سپاه انصارالرضا(ع) گفت: چند سالی است کمیته خادمین شهدا خواهر و برادر در استان ما نیز راه اندازی شده و بیشتر در حوزه راهیان نور و گروه های جهادی فعالیت داشتند که برنامه ریزی شد فعالیت کمیته خادمین افزایش پیدا کند.
کد خبر: ۸۹۷۹۵۹۸
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰

حاجی علی جلالی صبح امروز در حاشیه کارگاه آموزشی راویان دفاع مقدس برای مصاحبه با خانواده ایثارگران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهارداشت: کمیته خادمین خواهر در حال برگزاری است.

وی عنوان کرد: چند سالی است کمیته خادمین شهدا خواهر و برادر در استان ما نیز راه اندازی شده و بیشتر در حوزه راهیان نور و گروه های جهادی فعالیت داشتند که برنامه ریزی شد فعالیت کمیته خادمین افزایش پیدا کند.

مسئول اردویی گردشگری سپاه استان افزود: با معرفی مسئول جدید کمیته خادمین تصمیم جدیدی گرفته و برنامه ریزی شده است تا  گروهی از خادمین که در سطح شهر بتوانند فعالتر ظاهر شوند را ساماندهی کنیم.

وی بیان داشت: کمیته خادمین می تواند برنامه های مختلفی داشته باشد از جمله حضور در عملیات در راستاری راهیان نور و در راستای گروه های جهادی و برای حضور در برنامه ها و مناسبت های مختلف فرهنگی مانند عزاداری و جشن، فضای مجازی و کنگره سرداران شهید استان محدودیت خاصی ندارند.

جلالی با بیان اینکه افرادی در کمیته خادمین ثبت نام می کنند از نخبگان فرهنگی استان هستند که در سطح استان و مناطق عملیاتی تاثیرگذارند افزود: حدود نزدیک 400 نفر خواهر تاکنون از طریق سامانه ثبت نام کردند.

وی ادامه داد: تاکنون تعدادی از پرونده ها فعال شده و تعدادی ناقص است که با گروه و چارت سازمانی که تشکیل دادند بناست نیروها شناسایی و مصاحبه انجام شود تا افرادی که آمادگی در موضوعات کمیته خادمین دارند را عضو کنیم.

مسئول اردویی گردشگری سپاه استان با بیان اینکه این اعضا باید عضو فعال بسیج باشند و شرایط اعضای کمیته خادمین چند درجه از عضویت فعال در بسیج نیز بالاتر است خاطرنشان کرد: آمار ثبت نامی برادران کمتر است که در حال فعال کردن کمیته برادران هستیم و جایی در حسینیه جماران تعیین شده است.

وی بیان داشت: خادم الشهدا دنبال امتیاز نیستند و در راستای خادمین شهدا بدون هیچ گونه چشم داشتی پای کار می آیند. نیروهای داوطلب هستند و اگر زمانی توانستیم هدیه ای برایشان تقدیم می کنیم یا پشتیبانی از آنها می شود که علاوه بر کمک به زائرین شهدا خودشان هم توفیق زیارت نصیبشان می شود.

جلالی ادامه داد: این اولین دوره آموزشی است که در راستای برگزاری کنگره شهدا در استان گذاشته شده است و مسئول کمیته خادمین از این پس سالی چند مرتبه دوره آموزشی در قم دارند که به استان کشیده می شود چون برخی از خادمین ثبت نام می کنند اما حیطه کاری خودشان را نمی دانند و باید در برنامه آینده دیده شود که توجیه شوند.

وی متذکر شد: در حوزه روایتگری تلاش شده که از افراد با تجربه که فن بیان دارند و پیشکسوتان جبهه و جنگ استفاده شود اما همیشه نمی شود متکی به آنها باشیم چون سن و سال بالایی دارند و شاید توان سفر نداشته باشند و در کنار آنها از جوانان علاقه مند باید استفاده کنیم که بناست تربیت روایتگران جوان گسترش پیدا کند.

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار