خبرهای داغ:
فرماندار ویژه شهرستان ملایر گفت: هنرمندان می‌توانند در ارتقاء شاخص‌های اجتماعی و فرهنگی، به خصوص امید و نشاط بسیار موثر باشند و نقش موثری ایفا کنند.
کد خبر: ۸۹۷۹۵۶۶
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸

هنرمندان می‌توانند در ارتقاء شاخص‌های اجتماعی و فرهنگی نقش موثری ایفا کنندبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، عبدالعظیم رضایی در آیین اختتامیه بیستمین جشنواره موسیقی فجر استان همدان به میزبانی شهرستان ملایر اظهار داشت: خداوند را شاکر هستیم که توانستین برای اولین بار میزبان جشنواره موسیقی فجر استان باشیم و این رویداد مهم فرهنگی را در بیستمین ایستگاه خود در شهرستان ملایر میزبانی کنیم.

وی افزود: امیدواریم این رویداد هنری طلیعه‌ای بر رونق و گسترش بیش از پیش هنر و توجه به هنرمندان در نزد آحاد مردم شریف و فرهنگ‌مدار شهرستان ملایر باشد.

فرماندار ویژه شهرستان ملایر ابراز داشت: هدف دولت ایجاد شرایط و بستر مناسب برای شادی مردم و برگزاری برنامه های متنوع و با نشاط حلال است و وظیفه ما مسئولین اجرایی نیز بسترسازی و مناسب سازی فضا برای برگزاری این برنامه ها و رویداد های فرهنگی است.

وی با بیان اینکه مردم ما ذاتاً و به طور فطری علاقه‌مند هستند در جامعه ای با نشاط و بری از خشونت و تنش‌های اجتماعی زندگی کنند، اظهار داشت: روح ما نیز نیازمند غذای معنوی خاص خود است و این نیازی است که همه انسان‌ها در تمام اعصار احساس کرده و می‌کنند.

رضایی با احترام به تمام دیدگاه‌ها و نگرش‌ها گفت: خوشبختانه موسیقی سنتی ما و هنرمندان ارزنده ما با گرایش‌ها و ارزش‌های والای معنوی که در آثار و کارهای ارزشمند این عزیزان متبلور است، از این خطرات و نگرانی ها بری هستند و همه ما می دانیم که موسیقی سنتی ایرانی قبل از هر چیز ریشه در باورهای معنوی و ارزش‌های فرهنگی و اعتقادی ما داشته و دارد.

وی بیان کرد: موسیقی سنتی ما آینه تمام نمای روح و تاریخ ایرانی ما است که باید پاس داشته شده و همگان در حفظ و حراست از آن کوشا باشیم.

فرماندار ویژه شهرستان ملایر عنوان کرد: اگر می خواهیم در تمام عرصه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جامعه ای موفق داشته باشیم و در تمام حوزه های زندگی موفق باشیم، باید مردم ما با نشاط زندگی کنند و درگیری های ذهنی مردم کمتر و کمتر شود تا همه بتوانیم فکر، ذهن و انرژی جمعی خود را بر روی کارهای مهم و پیشبرد اهداف ملی متمرکز کنیم.

وی افزود: در جامعه ما که متاسفانه گستره آسیب‌های اجتماعی بسیار نگران کننده شده و تهدیدی جدی برای جامعه امروز ما به شمار می رود، یکی از راه‌های مبارزه و کاهش آن فراهم کردن فضای پر نشاط و شاد اجتماعی است و این وظیفه تمام مسئولین، اهالی فرهنگ و کسانی است که دغدغه اجتماعی دارند تا در این خصوص تلاش کرده و بکوشند.

رضایی با اشاره به اینکه هنرمندان و فرهیختگان ما روح لطیف و محبوبیت و مقبولیتی خاص در جامعه و اجتماع دارند، گفت: هنرمندان می‌توانند در ارتقاء شاخص‌های اجتماعی و فرهنگی، به خصوص امید و نشاط بسیار موثر باشند و نقش موثری ایفا کنند.

وی عنوان کرد: اگرچه همه ما می دانیم که هم هنر مظلوم است و هم هنرمندان، بنابراین وظیفه همه ما این است که ضمن یاری گرفتن از این عزیزان، ادای احترام و تجلیل کنیم و بکوشیم از هنر ارزشمند این عزیزان بیشتر و بهتر استفاده کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات