خبرهای داغ:
مدير شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه میاندوآب گفت: از ابتدای امسال مقدار ۹ میلیون لیتر فرآورده نفتی شامل نفتگاز وبنزین موتور در مجموع به ارزش ۱۰۸ میلیارد ریال در مرزهای تمرچین پیرانشهر و کیله سردشت فروخته شده است.
کد خبر: ۸۹۷۹۵۰۵
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، محمد صادقی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به فروش فرآورده های نفتی در مرزهای تمرچین پیرانشهر و کیله سردشت، اظهار کرد: از ابتدای امسال مقدار ۹ میلیون لیتر فرآورده نفتی شامل نفتگاز وبنزین موتور در مجموع به ارزش ۱۰۸ میلیارد ریال در مرزهای تمرچین پیرانشهر و کیله سردشت فروخته شده است.

مدير شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه میاندوآب افزود: فروش فرآورده های نفتی در مرزهای تمرچین و کیله در راستای جلوگیری از قاچاق فراورده های نفتی و فروش نفت گاز و بنزین در جایگاه های مرزی مستقردر مرز تمرچین پیرانشهر وکیله سردشت و با بکارگیری سیستم های نرم افزاری جدید وبا کنترل ونظارت بازرسان اعزامی این منطقه انجام گرفته است.

وی گفت: از ابتدای امسال بیش از هشت میلیون لیتر فرآورده نفتگاز برای خودروهای سنگین و بیش از ۱۶۹ هزار لیتر بنزین موتور برای خودروهای سواری عبوری از بازارچه مرز تمرچین پیرانشهر به فروش رفته است.

مدير شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه میاندوآب  با اشاره به میران فروش فراورده های نفتی در مرز کیله سردشت، اظهار کرد: مقدار ۵/۱ میلیون لیتر نفت گاز نیز در مرز کلیه سردشت با نرخ تعادلی  به فروش رفته که در مجموع از بابت این فروش،  مبلغ ۱۰۸ مییارد ریال درآمد برای دولت محقق شده است.

صادقی با بیان مزایای فروش فرآورده های نفتی در جایگاههای مرزی، تصریح کرد: استاندارد سازی باک خودروها و حذف باک اضافی از سوی رانندگان خودروهای سنگین عبوری از مرز، کاهش قاچاق فرآورده های نفتی در مناطق مرزی، جلوگیری از آلودگی های محیط زیست از جمله مزایای این طرح است.

وی گفت: با توجه به سیاست گذاری های جدید دولت در خصوص بازگشایی مجدد مرزهای تمرچین  و به تبع آن آغاز صادرات کالا از این مرز به اقلیم کردستان عراق، روند رو به رشد فروش فرآورده های نفتی را در این بازارچه های مرزی شاهد خواهیم بود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه میاندوآب افزود: فروش سوخت در مناطق مرزی یکی از راهکارهای موثری است که می تواند بر روند کاهش قاچاق فرآورده های نفتی نفتگاز با توجه به اختلاف  قیمت آن در کشور همسایه،تاثیر بسزایی داشته است.

ارسال نظرات