خبرهای داغ:
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی خبر داد
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی از اجرای ۲ هزار و ۲۴۰ هکتار کشت گلخانه طی سال جاری در کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۹۷۹۴۵۸
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶

اجرای ۲ هزار و ۲۴۰ هکتار گلخانه در کشوربه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدعلی طهماسبی در آئین تجلیل از کشاورزان نمونه استان همدان با اشاره به اینکه کشاورزان هنرمندان عرصه‌های تولید هستند بیان داشت: در سال 95 بیش از 118میلیون تن نرخ رشدی وجود داشته است.

وی ادامه داد: ما تقریبا به منابع آب‌های سطحی متکی هستیم، باید نهایت بهره وری را داشته باشیم.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به دغدغه و مشکلاتی از قبیل کاهش بارش و وجود ریزگردها و خشک و نیمه خشک این سرزمین یادآور شد: یکی از طرح‌های اجرایی ما با توجه به اهمیت حفظ محیط زیست کشت در اراضی شیب دار است.

وی از اجرای ۲ هزار و ۲۴۰ هکتار کشت گلخانه طی امسال در کشور خبر داد و عنوان کرد: به منظور کاهش مصرف در بخش‌های مختلف کشاورزی دولت امسال علاوه بر توسعه‌ کشت گلخانه‌ای بازسازی۳۷۰ هکتار از گلخانه‌های کشور را در دستور کار خود قرار داده است.

طهماسبی از پرداخت ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان برای خرید ادوات و دستگاه ها و ماشین آلات کشاورزی خبر داد و افزود: خوشبختانه تولیدات محصولات کشاورزی در کشور از ۳۲ میلیون تن در سال به ۵۰ میلیون تن در سال و ظرفیت سردخانه‌ها برای نگهداری این تولیدات از از ۹۴۰ هزار تن به یک میلیون ۵۰۰ هزار تن رسیده است.

وی به پرداخت تسهیلات بدون هیچ محدودیتی برای طرح های آبیاری تحت فشار و کاهش مصرف در بخش های مختلف کشاورزی  اشاره کرد و گفت: ما برای پرداخت تسهیلات در این بخش ۸۵ درصد هزینه را از طرف دولت پرداخت می کنیم که برای همه زمین های کشاورزی قابل اجراست.

وی بر استفاده و بهره برداری بیشتر زمین های کشاورزی تاکید کرد و گفت: باید میزان میانگین تولید در واحد سطح و میزان کشت نهال در مساحت ها را افزایش دهیم.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به دغدغه اصلی کشاورزی در حوزه تامین آب و اقتصاد مقاومتی خواستار اجرا نکردن شخم زدن در زمین های کشاورزی شد و این کار را موجب فرسایش خاک دانست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات