اولین همایش طلاب و روحانیون در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی

اولین همایش طلاب و روحانیون در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی با حضور نماینده، ولی فقیه در استان همدان در مجتمع نور شهرستان قروه برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۷۹۴۴۳
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، در این مراسم حجت الاسلام حسن بابائیان امام جمعه قروه و مسئول برگزاری این همایش اظهار داشت: این همایش با هدف بررسی مسائل و مشکلات اجتماعی در جامعه و مسائلی که روحانیون درگیر آن شده اند و همچنین یافتن راهکار مناسب برای کاهش این مشکلات اجتماعی برگزار شده است.

وجود معرفت اسلامی در ایران، دلیل هجوم دشمن به این کشور اسلامی است

نماینده، ولی فقیه در استان همدان که به عنوان سخنران ویژه در این مراسم حضور داشت با بیان اینکه وجود معرفت اسلامی در ایران، دلیل هجوم دشمن به این کشور اسلامی است، گفت:: دلیل این که امروزه جهان کفر و دشمنان به اسلام حمله می‌کنند و ایران را مورد هجوم قرار داده اند دانستن این مطلب است که ایران کانون معرفت اسلامی در جهان است.

وی افزود: امروز برخی جریانات ضد اسلامی در فضای مجازی و با ابزار‌های گسترده و پیشرفته هجمه بی رحمانه و سنگینی بر پیکر حق و حقانیت وارد کرده اند و شرایط برای مسلمانان سخت‌تر است و باید با عقلانیت و شناخت به مقابله با این دشمنان پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین غیاث الدین محمدی افزود: امروز تکلیف و رسالت روحانیون و طلاب هزار بار سنگین‌تر از گذشته است چراکه دشمن با ابزار ویژه به میدان آمده است و باید چهره به چهره مبانی اسلام و اصول دین را به مردم منتقل کرد و توضیح داد و اعتقادات اسلامی را زنده نگه داشت و باید توجه داشت که در حوزه‌های علمیه عقلانیت، تزکیه و تربیت نفس باید در اولویت آموزش باشد چرا که مؤمن باید با عقلانیت در مقابل توطئه دشمن بایستد و دیگران را راهنمایی کند.

وی با اشاره به روش‌های پیچیده‌ای که دشمن برای ضربه زدن به دین، مبانی دینی و اعتقادی افراد جامعه به کار می‌گیرد، عنوان کرد: امروز دشمن تلاش می‌کند که جوان ما را دین گریز کند و تغییر دین و مذهب یک نقشه شوم است که دشمنان به طور ویژه روی آن تاکید می‌کنند

وی ادامه داد: باید بدانیم که دشمن آسیب‌های ما را رصد می‌کند و بر اساس آن برنامه ریزی می‌کند که بر علیه ما اقدام کند و به ما ضربه بزند و باید همه ما در این خصوص هوشیار باشیم و احساس تکلیف کنیم.

گفتنی است این مراسم با حضور حجت الاسلام والمسلمین غیاث الدین محمدی نماینده، ولی فقیه و امام جمعه همدان، حجت الاسلام والمسلمین فاضل مسئول مرکز امور صیانتی حوزه‌های علمیه کشور، حجت الاسلام والمسلمین بیگلری دادستان دادگاه ویژه روحانیت غرب کشور، حجت الاسلام والمسلمین کرمی مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین عربیان مدیر کل حوزه‌های علمیه استان کردستان روحانیون و طلاب خواهر و برادر شهرستان قروه در مجتمع نور سازمان تبلیغات اسلامی شهر قروه برگزار شد.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات