بر اثر زلزله در استان کرمانشاه، حدود ۹۰ هزار واحد مسکونی و تجاری و حدود ۱۵۸۲ روستا آسیب دیدند که به تعمیر و احداث مجدد نیاز داشتند ...
کد خبر: ۸۹۷۹۴۲۹
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، در ایران زلزله‌ای به بزرگی ۷.۳ ریشتر استان کرمانشاه را لرزاند، شدت این زمین لرزه به حدی بود که در اغلب استان‌های کشور احساس شد.


محل وقوع استان کرمانشاه - حوالی ازگله - بوده است. این زمین لرزه در ساعت ۲۱ و ۴۸ دقیقه و در طول جغرافیایی ۴۵.۹، عرض جغرافیایی ۳۴.۸۴ و در عمق ۱۱ کیلومتری زمین روی داد.

مهندس رضا قادری مدیر کل بنیاد مسکن استان کردستان در جمع خبرنگاران و رسانه‌های گروهی استان که در سنندج برگزار شد اظهار کرد: بر اثر زلزله در استان کرمانشاه، حدود ۹۰ هزار واحد مسکونی و تجاری و ۱۵۸۲ روستا آسیب دیدند که به تعمیر و احداث مجدد نیاز داشتند و براساس قانون مدیریت بحران و کارگروه مسکن، بنیاد مسکن استان کردستان بعنوان ستاد معین زلزله یک روز بعد از وقوع حادثه، در منطقه حاضر و بعلت اشتراکات مذهبی و تشابه شرایط اقلیمی شهرستان ثلاث باباجانی را که مرکز زلزله بود به بنیاد مسکن استان کردستان محول گردید.

وی افزود: شهرستان ثلاث باباجانی که دارای دو شهر تازه آباد و ازگله و همچنین ۲۰۲ روستا است متاسفانه ۱۴۸ روستا و هر دو شهر و همچنین ۲۱ روستای بالای ۵۰ درصد تخریب شدند که تاکنون ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در شهر و روستا ارزیابی گردیده است که نتایج حاکی ازآن است که ۴ هزار و ۷۵۰ واحد مسکونی نیاز به احداث و ۵ هزار و ۶۹۷ واحد نیاز به تعمیرات دارد.


وی ادامه داد: برای این کار در ابتدا، ظرف یک سال باید ۲ هزار و ۲۷ واحد احداث و ۳ هزار واحد نیز تعمیر گردد.

به گفته‌ی مدیر کل بنیاد مسکن استان کردستان، ۱۷۰۰ واحد نیاز به آوار برداری داشته که تا به الان بیش از ۱۳۰۰ واحد آوار برداری صورت گرفته است و در ابتدای کار، ساخت واحد‌های کانکس به صورت متمرکز به قرارگاه خاتم الانبیاء و ارتش محول گردید.


قادری تاکید کرد: بیش از ۱۵۰۰ واحد اسکان موقت در ثلاث باباجانی توسط بنیاد مسکن استان کردستان انجام شده است.


وی با بیان اینکه شیوه‌ی ساخت واحد‌های مسکونی به این صورت است که پیمانکاران به مالکین معرفی و بعد از اخذ قرارداد کار را آغاز و بنیاد مسکن هم بر کار آن‌ها نظارت می‌کند افزود: بیش از ۳۶۰۰ واحد برای اخذ تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده اند که تعمیر ۳ هزار واحد شروع شده که بیش از ۱۷۰۰ واحد در شهر تازه آباد خاتمه یافته و ۳۰۰ واحد مسکونی در روستا‌ها هم اجرایی شده است.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات