سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی کردستان:

صدور مدرک دیپلم کلاش بافی در کردستان برای کلاش بافان

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی کردستان گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته امیدواریم رشته کلاش بافی به عنوان یک رشته مستقل و بومی از مهر 97 در هنرستان های کاردانش استان اجرایی شود و نسبت به پذیرش دانش آموز در این رشته اقدام لازم صورت گیرد.
کد خبر: ۸۹۷۹۴۲۲
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، نخستین کارگروه تدوین استاندارد آموزشی کار دانش صنایع دستی در رشته‌های کلاش بافی، زیورآلات سنتی و نازک کاری چوب کردستان با حضور سعید نظری معاون صنایع دستی، فرهاد حامدی کارشناس صنایع دستی و کارشناسان و مسئولین ملی و استانی در حوزه‌ی صنایع دستی در معاونت صنایع دستی و هنر‌های سنتی استان روز گذشته به منظور بررسی کارشناسی این رشته‌ها تشکیل شد.

نظر به اهمیت توسعه آموزش‌های علمی درحوزه‌ی صنایع دستی به ویژه در مقاطع تحصیلی متوسطه (کار دانش)، معاونت صنایع دستی میراث فرهنگی کردستان با توجه به رشته‌های مزیت دار استان در فاز اول با همکاری کارشناسان ستادی استان اقدام به تدوین استاندار‌های آموزشی کارو دانش در سه رشته کلاش بافی، زیور آلات سنتی و نازک کاری کرده است.


سرپرست معاونت صنایع دستی استان کردستان با اشاره به اهمیت موضوع تدوین استاندار‌های این رشته‌ها گفت: با توجه به جهانی شدن شهر مریوان در رشته "کلاش بافی" و همچنین ضرورت ایجاد رشته‌های تحصیلی در هنر و صنعت کلاش بافی، براساس بررسی‌ها و رایزنی‌های کارشناسی انجام شده سه استاندارد مهارت آموزشی برای این رشته‌ها در حال تدوین است.


سعید نظری ضمن تاکید بر لزوم همکاری سایر ارگان‌های ذی ربط جهت توسعه صنایع دستی در استان کردستان، افزود: علمی کردن طراحی، تهیه و تولید کلاش به عنوان یکی از مهمترین و شاخص‌ترین صنایع دستی استان که شهره جهانی دارد می‌تواند زمینه ساز ایجاد اشتغال گسترده و پایدار شود، بر همین اساس باتوجه به اقدامات صورت گرفته شده، امید است به عنوان رشته مستقل و بومی از مهر ۹۷ در هنرستان‌های کاردانش استان اجرایی شود و نسبت به پذیرش دانش آموز در این رشته اقدام لازم صورت گیرد.


وی همچنین اظهار کرد: این کارگروه نسبت به بازنگری ۲ استاندارد دیگر آموزشی زیورآلات سنتی و نازک کاری کردستان که توسط کارشناسان استاندارد تدوین شده بود، اقدامات اولیه را صورت داده که مراحل تکمیلی آن پیگیری و اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات