یادواره شهدای دانش آموزی در دهستان قروچای به همت حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی شهید فهیمده سپاه دهگلان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۷۹۴۰۴
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، با حضور جانشین ناحیه مقاومت سپاه، معاون پرورشی آموزش و پرورش و با همت حوزه‌های مقاومت بسیج دانش آموزی شهید فهمیده، شهید کاظمی و آموزش و پرروش دهگلان و بنیاد شهید و امور ایثار گران یادوراه شهدای دانش آموزی و ۴۱۵ شهید دانش آموز کردستان با موضوع شهیده سمیرا حسین پناهی از شهدای دانش آموز این روستا در راستای ۴۵۰۰ شهید کردستان در دهستان قروچای دهگلان برگزارشد.

در این مراسم معنوی حجت الاسلام برات علی اعتبار امام جماعت حسیینه روستای قروچای ضمن زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا گفت: شهدای دانش آموز دفاع از مملکت، دین و ارزش‌های دینی و جهاد را مقدم بر تحصیل دانسته و به ندای امام خمینی (ره) لبیک گفته و به سوی جبهه‌ها شتافتند و با نثار خون خود در مقابل دشمنان ایستادند.

وی در ادامه گفت: شهدا گوهری از انقلاب، امنیت، ولایت، آسایش و اقتدار و استقلال را برای ما به ارمغان آورده است و ما باید امانتدار گوهر‌های که شهدا با خون خود حفظ کردند، باشیم.

حجت الاسلام اعتبار افزود: در زمانی که ایران اسلامی مورد تهاجم دشمن قرار گرفت ۳۶ هزار دانش آموز از سراسر کشور، جان را تقدیم انقلاب اسلامی نمود.


دشمن برای انحراف نسل جوان دست به تهاجم فرهنگی زده است.

وی با اشاره به تلاش‌های دشمن برای انحراف نسل جوان گفت: دشمن امروز برای انحراف نسل جوان و انقلابی ما دست به تهاجم فرهنگی زده است که برگزاری این یادواره می‌تواند مانع از به ثمر رسیدن اهداف آنان باشد.

امام جماعت حسینیه قروچای در ادامه با اشاره به ایثار و از خود گذشتگی شهید فهمیده گفت: وقتی امام خمینی (ره) شهید فهمیده را رهبر خود خطاب می‌کند باید بدانیم که فلسفه ایثار و شهادت خیلی عظمت دارد و شما دانش اموزان با درس خواندن آینده انقلاب را رقم خواهید زد.

وی با بیان اینکه امنیت امروزه جامعه اسلامی از نعمت‌های شهدا است افزود: شهید بسیجی تفکر بسیجی را در خود احیاء کرده و نمادی از اخلاص و الهی بودن دارد و همه چیزش را فدای دین و اسلام کرده است.

امام جماعت حسینیه قروچای از دانش آموزان خواست با تحقیق و پژوهش در خاطرات رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس نسبت به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش بیشتری کنند.


در پایان اعضای حاضر در مراسم با خانواده شهیده سمیرا حسین پناهی ازشهدای دانش آموز این روستا دیدار کردند.

گفتنی است که روستای قروچای مرکز دهستان با هزار و ۱۲۰۰ خانوار از توابع بخش مرکزی و در ۲۰ کیلومتری شهر دهگلان قرار دارد.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات