آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: باید به فکر فضای مجازی سالم بود زیرا شنیده شده برخی از مسؤولان هنوز مقاومت می‌کنند و می‌گویند باید وجود داشته باشد در حالی که این افکار دیگر همگانی شده و فضای مجازی ماری در آستین و بلایی فراگیر است.
کد خبر: ۸۹۷۹۳۶۱
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰

به گزارش خبرگزاري بسيج استان مركزي : آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره حدیثی از پیامبر اکرم (ص) اظهار کرد: مردم‌ آزاری در دنیا عذاب شدیدتری در روز قیامت دارد و اسلام به آن اهمیت می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: اینکه عده‌ای به توهین، هتک حرمت، دروغ و تهمت به سایر اشخاص به ویژه در فضای مجازی می‌پردازند و برخی اهمیت نمی‌دهند نمونه مردم‌آزاری است.

این مرجع تقلید با اشاره به پخش شایعات دروغین به عنوان شاخه دیگر مردم‌آزاری گفت: این امر مردم‌آزاری است برخی به ویژه رسانه‌های خارجی اتاقی ویژه شایعه راه‌اندازی کردند، نباید کسانی که در داخل هستند این شایعات را نقل و به وسیله شایعات مردم‌آزاری کنند.

وی عنوان کرد: وارد کردن قاچاق و جلوگیری از تولیدات داخلی از دیگر موارد مردم‌آزاری است. دامن زدن به سنگین کردن تشریفات عقد نکاح، مهریه‌ها و ... نیز مردم‌آزاری محسوب می‌شود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی یادآور شد: آلوده کردن محیط زیست از دیگر شاخه‌های مردم‌آزاری است. نعمت‌های خداوند مانند جنگل‌ها و آب‌ها روی زمین محدود است اگر به درستی مدیریت نشود عده‌ای به زحمت می‌افتند و به آنها ضرر وارد می‌کند. محیط زیست تنها برای نسل موجود نیست و آیندگان نیز سهم دارند. باید سهم آیندگان را در محیط زیست حفظ کنیم.

وی تصریح کرد: اینکه مسیر و محل تردد مردم را با موانعی روبه‌رو کنند از دیگر موارد مصادیق مردم‌آزاری است و مسؤولیت دارد. این مرجع تقلید با بیان اینکه آخرین شاخه مردم‌آزاری این است که مساجد نباید مزاحم همسایگان شوند، گفت: اگر همسایگان مسجد اذیت شوند مردم‌آزاری است، بنابراین برنامه‌ها باید به گونه‌ای باشد که مزاحمت نداشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت رسیدگی به مسئله فضای مجازی گفت: مدارک زیادی درباره فضای مجازی آورده‌اند که سیاست‌مداران اروپایی و آمریکایی بیان کردند که بدون شک در اغتشاشات اخیر فضای مجازی تلگرام اثر مهمی داشت. ما نیز در داخل به اجماع رسیدیم که فضای مجازی یکی از عوامل مهم بوده و از طریق آن پیام می‌فرستادند و تحریک می‌کردند. برخی اوقات از چندین شهر در یک ساعت یک صدا بلند شد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی یادآور شد: باید به فکر فضای مجازی سالم بیشتر بود زیرا شنیده شده برخی از مسؤولان هنوز مقاومت می‌کنند و می‌گویند باید وجود داشته باشد در حالی که این افکار دیگر همگانی شده که فضای مجازی ماری در آستین و بلایی فراگیر است.

وی در پایان گفت: مگر در برجام و مکان‌های دیگر وعده‌هایشان درست بود اگر وعده داده شده قبول نکنید به فکر باشید که فضای مجازی سالم را ایجاد و کسب و کار و برنامه‌های علمی را در آن بخش ببرید که در این زمینه همت نیاز است

منبع :dana.ir

ارسال نظرات