خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه:

به بسیاری از نیروهای انقلابی برچسب محافظه‌كاری زده می‌شود/ برای انقلابی بودن نیاز به کار انقلابی داریم

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در كشور ما برچسب محافظه‌كاری به بسیاری از نیروهای انقلابی زده می شود، گفت: بسیاری از عناصر سیاسی با خباثت تمام سعی می کنند نیروهای انقلابی را محافظه‌کار جلوه دهند.
کد خبر: ۸۹۷۹۳۵۵
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۵

به بسیاری از نیروهای انقلابی برچسب محافظه‌كاری زده می‌شود/ برای انقلابی بودن نیاز به کار انقلابی داریمبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام علیرضا پناهیان در نشست فعالان فرهنگی كه در مجتمع  فرهنگی ولیعصر(عج) همدان با حضور مسئولین و نخبگان و فعالین فرهنگی برگزار شد، به تشریح اصطلاح محافظه‌كاری در فضای سیاسی،  اجتماعی و فرهنگی پرداخت و اظهار داشت: محافظه كاری یك شیوه در عملكرد و یك رویكرد در فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی است.

وی گفت: برخی در تمام كشورهای جهان این اصطلاح محافظه كاری به آنها می خورد و عده ای به جای روحیه محافظه كاری، رویه محافظه كاری دارند برای اینكه هیچ نگرش تحولی در وجودشان نیست.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به وضع موجود ابراز داشت: عده‌ای می خواهند وضع موجود را حفظ كنند به دلیل اینكه هیچ صورت بهتری نیست و نگران هستند اگر تغییری پیش بیاید ضرر كنند و یا دشمنانی دارند كه در جریان تغییر لطمه می‌زنند همانند تغییری كه گورباچف می‌خواست و انجام داد.

وی با بیان اینکه محافظه‌كاری یك اصطلاح است كه در كشورهای جهان استفاده می شود، ابراز داشت: در كشور ما نیز برچسب محافظه‌كاری به بسیاری از نیروهای انقلابی زده می شود.

پناهیان با بیان اینکه هنوز نیز این برچسب به صورت مؤثر كار می كند، گفت: این برچسب از درون نیروهای انقلابی را دچار فرسودگی می كند چراکه در محافظه‌كاری انرژی انقلابی‌گری وجود ندارد و هم از بیرون بسیاری از مشکلات را گردن محافظه کاران می اندازد و هم بسیاری از این حرف‌های غلط و مندرس که دیگر نو نیستند به غلط نو جلوه می کند و بازار سیاه پیدا می کند.

وی با اشاره به انقلابی‌گری و با بیان اینکه از حیث انقلابی‌گری ما محافظه کار هستیم یا نه؟ گفت: اگر تحول‌خواه نباشیم از درون دچار فرسودگی می‌شویم و از بیرون نیز هرچه مشکلات و ناکارآمدی است، آنها را دربرمی‌گیرد.

وی اضافه کرد: بسیاری از عناصر سیاسی با خباثت تمام سعی می کنند نیروهای انقلابی را محافظه‌کار جلوه دهند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه آنها طی 20 سال اخیر توانستند نیروهای انقلابی را طی عملیات روانی محافظه کار جلوه دهند، افزود: ما تحول خواه هستیم و اگر بخواهیم این امر را  اثبات کنیم دو نتیجه وجود دارد؛ یکی هویت انقلابی خود را احیا می‌کنیم و دیگر اینکه دستور کار پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ما به عنوان یک عنصر انقلابی چطور باید عمل کنیم؟ اظهار داشت: حفظ یاد شهدا، امام (ره)، حفظ حجاب و دینداری، محافظت کردن از محرومین؛  اگر این موارد و حفظ این ارزش‌ها عبارات محافظه‌کارانه است، چون نیروی انقلابی دوست ندارد محافظه کار باشد از آنها نیز فاصله می‌گیرد.

این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: آنقدر به ارزش‌های انقلابی حمله کردند که رسالت ما دیگر حفظ ارزش‌های اسلامی نیست بلکه نابود کردن تمدن غرب است.

پناهیان با اشاره به اغتشاشات اخیر بیان کرد: در اغتشاشات اخیر نظرسنجی از موسسه ای صورت گرفت که میزان محبوبیت مسئولین نظام کاهش یافت و تنها کسی که میزان محبوبیتش کاهش نیافته سردار سلیمانی است که مظهر صدور ارزش‌های اسلامی به جهان است.

وی با اشاره به اینکه خودسازی امکان ندارد جز در بستر انقلاب واقعی بیان کرد: اگر ما تکلیف محوری انقلابی خود را درک نکنیم و به وظیفه اصلی خود عمل نکنیم این امر محقق نمی شود.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: ما تا قبل از انقلاب یک اسلام فردی داشتیم و بعد از انقلاب نیز این اسلام فردی را امام (ره) به اسلام سیاسی به معنای کلان اجتماعی تا اینجا تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه  سبک زندگی، اقتصاد و معیشت ما باید تشکیلاتی شود و به دنبال ثروت گروهی باشیم و تعاونی راه بیندازیم، عنوان کرد: دولت باید کوچک شود و مردم کار را به دست گیرند؛ دولت اگر بزرگ باشد  سه قوه فاسد می‌شود بنابراین لازم است ما یک اقدام انقلابی انجام دهیم.

پناهیان با بیان اینکه باید خودسازی جمعی انجام دهیم، یادآور شد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید تقوای جمعی داشته باشیم، اگر دولت بزرگ باشد سیاستمدار انقلابی نیز نمی‌تواند دولت را اداره کند.

وی عنوان کرد: یک مملکتی ایجاد کردیم که از نظر ساختارهای اجتماعی غلط است و باید تحول ایجاد کنیم، باید به زندگی گروهی برسیم و همچنین بصیرت داشته باشیم همچون بصیرت 9 دی ماه که مردم راهپیمایی می کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: هرکس با پول خودش کار کند حتی اگر ضرر کند چراکه با گذاشتن پول در بانک ربا قطعا اتفاق می افتد و به دنبال آن دزدی نیز رخ می دهد طبق بیانات امام(ره) کار مردم نباید به دست کارمند بیفتد، فساد ایجاد می شود.

وی ادامه داد: سخت ترین خودسازی، خودسازی جمعی است و یک تکلیف بزرگ انقلابی پیش روی ما است، خود ما تجسم حق و حقیقت هستیم فقط یک اقدام لازم است، در هیچ جای دنیا دولت اینگونه بزرگ نیست و باید کوچک شود و به بخش خصوصی واگذار شود.

پناهیان در پایان با اشاره به اینکه چه کنیم تا هویت انقلابی مان حفظ شود، خاطرنشان کرد: باید کار انقلابی انجام دهیم و روحیه انقلابی را حفظ کنیم و برای انقلابی بودن نیاز به کار انقلابی داریم و نیاز به شعار نیست و باید کار فرهنگی انجام داد و دست از محافظه کاری برداریم و انقلابی باشیم.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار