جشن ولادت حضرت زینب سلام الله علیها در مسجد حضرت ابوالفضل شهر خنگ با حضور عاشقان اهل بیت عصمت وطهارت(علیهم السلام) برگزارشد.
کد خبر: ۸۹۷۹۳۳۱
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۳

 

 به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛حجت الاسلام خداوردی باتبریک ولادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها گفت:عقیله، عارفه،عالمه،عابده، فهیمه، کامله و... لقبهای بانویی است که 1377 سال پیش در چنین روزی چشم جهان به تولدش روشن شد.

وی ادامه داد:پدربزگوارش امیرالمومنین حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام بود و مادرگرامیش صدیقه اطهر سبب خلقت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) به هر دو خیلی شبیه بود.

حجت الاسلام خداوردی افزود: وقتی عقیله بنی هاشم به دنیا آمد، رسول خدا در سفر بود،در بازگشت، به محض شنیدن خبر تولد دخترحضرت علی(علیه السلام)،خودش را به آنها رساندو این کودک را در آغوش گرفت،بوسیدش و نامش را زینب گذاشت.

وی به القاب حضرت زینب کبری سلام الله علیها اشاره کرد و ادامه داد:عقیله خردمند و دور اندیشی، عارفه از معرفت بلایش عالمه از علم فراوانش،عابده ازعبادتهای کم نظیرش،فهمیه از فهم و بصیرتش، کامله از کمالات اخلاقی حضرت زینب کبری سلام الله علیها حکایت دارد .

حجت الاسلام خداوردی به فرمایش حضرت امام سجاد(علیه السلام)درعظمت این بانو نمونه جهان اسلام اشاره کرد و گفت: آن حضرت فرمودند"انت عالمه غیرمعلمه وفهمه غیر مفهمه " یعنی "بحمداللّه ، عالمى هستى كه نزد كسى تعليم نديدى و دانايى هستى كه نزد كسى نياموختى" این کلام  که در تاریخ ثبت شد حکایت از علم خدادادی حضرت زینب کبری سلام الله علیها دارد.

وی افزود: حضرت زینب کبری سلام الله علیها الگوی صبر،ایثار  و از خود گذشتگی بود و در کربلا سپر بلای کودکان و پرستار بیماران بود، به همین دلیل روز ولادت این بانو نمونه جهان اسلام را روز پرستار نامیده اند.

حجت الاسلام خداوردی این روز بزرگ را به همه پرستاران فداکار و قهرمان کشور که با وجود سختی کار، با صبر درخدمت بیماران هستند تبریک گفت.

اقامه نماز مغرب و عشاء، تلاوت کلام وحی، سخنرانی، مولود خوانی و پذیرایی از برنامه‌های شب ولادت این بانوی صبر و استقامت بود.

ارسال نظرات