خبرهای داغ:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان:

امسال 7835 نفر در همدان برای اولین بار بیمه شدند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان مجموع بیمه‌شدگان اجباری در 10 ماهه نخست امسال را 7 هزار و 835 نفر برشمرد و گفت: این افراد برای اولین بار در استان بیمه شده‌اند و هیچ گونه سابق بیمه‌ای نداشتند.
کد خبر: ۸۹۷۹۳۲۷
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۲

امسال 7835 نفر در همدان برای اولین بار بیمه شدندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سیداحمد توصیفیان امروز  در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه نرخ بیکاری در سال 95 بر اساس آمار مرکزایران 9.5 درصد بوده است، اظهار داشت: بر اساس میانگین در 6ماهه نخست امسال این نرخ به 9.3 درصد رسید و استان همدان پس از استان‌های مرکزی و سمنان در رتبه سوم کسب نرخ  تک رقمی بیکاری  قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در سال جاری  در سطح کشور برای 971 هزار نفر شغل ایجاد شد، گفت: تعهد استان همدان در ایجاد اشتغال تا پایان سال 19 هزارو 980 نفر پیش‌بینی شده که در 10 ماهه نخست سال برای 15هزار و 46 نفر ایجاد اشتغال شده که تاکنون 13 هزار و 234 نفر آن در سامانه رصد شورای عالی اشتغال ثبت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان مجموع بیمه‌شدگان اجباری  در 10 ماهه نخست امسال را 7 هزار و 835 نفر برشمرد و افزود: این افراد برای اولین بار در استان بیمه شده‌اند و هیچ گونه سابق بیمه‌ای نداشتند.

وی با بیان اینکه تسهیلات رونق اقتصادی برای استان 600 میلیارد تومان پیش بینی شده است، افزود: علاوه بر این  در حوزه خوداشتغالی به مبلغ 113 میلیارد تومان در دو بخش اشتغال فراگیر و تسهیلات روستایی به استان  داده شده که تسهیلات بسیاری خوبی برای استان است.

توصیفیان با بیان اینکه مبلغ تسهیلات خود اشتغالی در کل کشور 20 هزار میلیارد دلار است با تفکیک میزان تسهیلات خوداشتغالی در دو بخش اشتغال فراگیر و تسهیلات روستایی استان عنوان کرد: برای استان همدان در حوزه اشتغال فراگیر 340 میلیارد تومان تسهیلات با نرخ 12 درصد اختصاص یافته و میزان تسهیلات اشتغال روستایی 13 میلیارد و 600 میلیارد تومان است.

وی با اشاره به تشکیل کمیته فنی برای طرح‌های متقاضیان یادآور شد: تاکنون 597 طرح اشتغال در کمیته مصوب شده که برای آن 376 میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات