خبرهای داغ:
مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان عنوان کرد

بهبود فضای کسب و کار از مهم‌ترین فاکتورهای اقتصاد مقاومتی/ صدور 24 مجوز در حوزه گردشگری در همدان

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: بهبود فضای کسب و کار یکی از مهم‌ترین فاکتورهای اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۸۹۷۹۳۲۱
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۴

بهبود فضای کسب و کار از مهم‌ترین فاکتورهای اقتصاد مقاومتی/ صدور 24 مجوز در حوزه گردشگری در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علی مالمیر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان بهبود فضای کسب و کار در استان‌ها را به عنوان یکی از مهم‌ترین فاکتورهای اقتصاد مقاومتی معرفی و اظهار کرد: راهبرد اقتصاد مقاومتی در حوزه گردشگری بهبود فضای کسب و کار است.

وی با بیان اینکه صدور مجوز در حوزه گردشگری به عنوان یک شاخص  در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است، گفت: در استان  در حوزه گردشگری رغبت سرمایه‌گذاری و بهبود کسب و کار افزایش یافته به طوری که از سال 85 تا 92 به تعداد هفت مجوز، از سال 93 تا 94 به تعداد 17 مجوز و در سال 95 و 96 در مجموع 24 مجوز صادر شده که نشان دهنده جذابیت سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری، رغبت سرمایه‌گذاران و بهبود فضای کسب و کار است.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از افتتاح هتل سه ستاره کتیبه تا پایان سال خبر داد و بیان داشت: در حوزه هتلینگ پیش‌بینی ما این است که میزان تخت‌ها به 3 برابر افزایش یابد به طوری که از 10 هتل در حال اجرا در سال 96، دو هتل افتتاح و هتل کتیبه تا پایان سال به بهره‌برداری رسید که در این صورت سه هتل اقامتی در استان خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه استان همدان ظرفیت بسیار خوبی در حوزه بوم‌گردی دارد، تاکید کرد: در استان از سال گذشته اقاماتگاه بوم‌گردی پنج مورد داشتیم و امسال پیش‌بینی ما بر این است تا 20مورد اقامتگاه بوم‌گردی توسعه یابد چراکه حوزه خوبی در صنعت گردشگری است.

مالمیر با بیان اینکه استان همدان درحوزه صنایع دستی در مدت دو سال در سطح کشور برترین بود، یادآور شد:  در این حوزه سال گذشته شهر جهانی سفال و امسال شهر ملی منبت و  اخذ نشان جغرافیایی برای منبت تویسرکان را داشتیم.

وی با بیان اینکه 38 هزار نفر از جامعه شاغلین استان  در صنایع دستی مشغول به فعالیت هستند، گفت: این به میران سه درصد از جامعه شاغلین استان را شامل می‌شود که در 23 هزار کارگاه فعالیت دارند.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به اینکه در سال آینده دو رویداد مهم در حوزه گردشگری شکل می گیرد، عنوان کرد: با اقدامات صورت گرفته همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در سال 97 انتخاب شده  که این برنامه  در تیرماه سال آینده با حضور 30 کشور برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: همچنین استان همدان به عنوان میزبان اجلاس جهانی گردشگری در سال 2018 انتخاب شده است که در آبان ماه سال آینده برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار