خبرهای داغ:
استاندار همدان با بیان اینکه امسال سهم استان همدان در ایجاد اشتغال ۲۰ هزار شغل است، گفت: تاکنون ۱۵ هزار و ۴۶ شغل در استان همدان ایجاد و به ثبت رسیده که با احتساب شغل‌های ثبت نشده این رقم به بیش از میزان تعهد می‌رسد.
کد خبر: ۸۹۷۹۲۵۶
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳

جلسه قرار گاه اقتصاد مقاومتی استان همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدناصر نیکبخت امروز در جلسه قرار گاه اقتصاد مقاومتی استان همدان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه گردشگری اظهار داشت: در کشور هیچ استانی به لحاظ گردشگری، میراث و صنایع دستی در تراز استان همدان نیست.

وی با بیان اینکه استان همدان با وجود ظرفیت‌های گسترده در حوزه گردشگری نتوانسته به خوبی از آن استفاده کند، افزود: در استان هنوز به مقصد گردشگری نرسیده‌ایم و در معبد هستیم.

استاندار همدان با اشاره به اینکه معین استانداران در اقتصاد مقاومتی را استانداران انتخاب کرده و ما سازمان میراث فرهنگی را انتخاب کردیم، گفت: استان همدان با ظرفیت‌های بسیار خوبی که در حوزه گردشگری دارد، می‌تواند از آن در راستای توسعه و رونق استان استفاده کند.

وی با اشاره به انتخاب استان همدان به عنوان میزبان اجلاس جهانی گردشگری در سال 2018 و پایتخت کشورهای آسیایی از این رویداد به عنوان دو ردویدار بسیار مهم و ارزشمند برای استان یاد کرد و گفت: در این راستا به دنبال تأمین اعتبار بودیم که هنوز قطعی نشده اما به جد پیگری‌های لازم صورت گرفته است.

نیکبخت در همین خصوص اضافه کرد: این دو رویداد مهم می‌تواند بسترساز توسعه و رونق گردشگری خارجی و همچنین معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان در عرصه بین‌المللی و ارتقای صنعت گردشگری استان شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امسال سهم استان همدان در ایجاد اشتغال ۲۰ هزار شغل است، تاکید کرد: تاکنون ۱۵ هزار و ۴۶ شغل در استان همدان ایجاد و به ثبت رسیده که با احتساب شغل‌های ثبت نشده این رقم به بیش از میزان تعهد می‌رسد اما ما به این اکتفا نمی‌کنیم و باید به سمت ایجاد 30هزار شغل تا پایان سال حرکت کنیم .

استاندار همدان با اشاره به برگزاری 115 نشست در راستای پیگیری حل مشکل پتروشیمی هگمتانه همدان با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد حرکت سرمایه گذاران پتروشیمی کند شود، افزود: در آخرین جلسه پیگیری حل مشکل پتروشیمی که با حضور وزیر نفت برگزار شد ایشان با دادن خوراک به پتروشیمی موافقت کردند و مشکل آن به زودی حل می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت صنایع تبدیلی استان با بیان اینکه میزان تولید سیب زمینی در استان یک میلیون تن است، تاکید کرد: با این وجود واحد صنایع تبدیلی سیب زمینی در استان وجود ندارد.

نیکبخت با بیان اینکه یک صنعت تولیدی سیب زمینی 250تنی در همدان که به دلیل مشکلاتی تعطیل شده بود با پیگیری‌های صورت گرفته مجدد فعال می شود، گفت: به منظور استفاده از توان تولید کشت سیب زمینی در استان طی 10 روز آینده آن مقدار از این واحد که می تواند فعال شود را راه اندازی خواهیم کرد.

وی بر اساس اعلام مرکز آمار نزخ بیکاری در استان را کمتر از 10 درصد عنوان کرد و بیان داشت: بر اساس اعلام مرکز پژوهش‌های مجلس فعالیت کسب و کار در استان همدان از رتبه 24 به 11 رسیده که 13 پله ارتقا یافته است.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه دستگاه ها باید تمام فعالیت خود در حوزه اشتغال تسریع داده و بر روی سامانه بگذارند، عنوان کرد: در موضوع اشتغال که مطالبه مردم است استان هیچ کوتاهی نمی شود و بیش از سهمیه‌ها تلاش می کنیم تا جوانی بیکار وجود نداشته باشد چراکه این برای خانواده ها رنج آور و ممکن است یأس و ناامیدی را ایجاد کند.

وی با اشاره به تعامل ایجاد شده بین استاندار و مجمع نمایندگان مجلس از آن به عنوان عاملی در راستای پیشرفت استان یاد کرد و بیان داشت: تعامل بین سیستم اجرایی و نمایندگان استان، باعث بسیاری از توفیقات است و هر وقت از نمایندگان پیگیری خواسته ایم، پای کار آمده‌اند که جای تشکر دارد.

نیکبخت ضمن درخواست از فرمانداران و مسئولین دستگا های اجرایی در جهت ارائه گزارش عملکرد به مردم یادآور شد : تلاش‌ها زمانی ارزشمند است که امیدی به مردم داده شود و مردم بدانند که خدمتگزاران آنها کار می کنند و روز و شب را بیهوده تلف نمی‌کنند.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه باید مدیران دستگاه‌های اجرایی بتوانند از اعتبار بلوکه شده برای استان مبلغ قابل توجهی ر جذب کنند، خاطرنشان کرد: مدیری برای بنده عزیز و قابل احترام است و نمره ارزیابی بالا دارد که بتواند از اعتبارات بیش از ۸۰ درصد بلوکه شده در مرکز برای استان اعتبار بیاورد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات