مدیرکل مدیریت بحران استان یزدگفت:3 دستگاه کامیون شامل اقلام ضروری از استان یزد به مناطق زلزله زده کوهبنان ارسال شده است
کد خبر: ۸۹۷۹۲۵۴
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان،هادی هادی نسب مدیرکل مدیریت بحران  یزد؛ با اشاره به وقوع زلزله در استان کرمان و وارد آمدن خسارت به منازل مسکونی مردم، گفت: در پی وقوع زلزله در استان کرمان مدیریت بحران استان یزد اقدامات اولیه جهت امدادرسانی به زلزله‌زدگان را از ساعات اولیه وقوع زلزله آغاز کرده است و استان یزد آمادگی کامل را در برابر هرگونه درخواست از استان کرمان را دارد.

هادی نسب افزود: تاکنون با استفاده از 3 دستگاه تریلر و کامیون کمک های غیر نقدی شامل چهاردستگاه ارتباط سیار ،پتو، روفروشی ، کنسرو، چادر، موکت، ظروف ، لوازم بهداشتی به مناطق زلزله زده ارسال شده است.

وی با اشاره به وضعیت بحرانی زلزله‌زدگان کوهبنان کرمان گفت:  4 دستگاه کامیون شامل اقلام ضروری ازطرف مردم یزد و آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه دراستان وامام جمعه یزد امروز ارسال شده است.

هادی نسب افزود: جمع آوری و ارسال كمک های نقدی و غير نقدی همچنان تداوم داشته و به غير از موارد فوق ، كاروان هایی بصورت خودجوش كمك های مردمی را جمع آوری و به مناطق زلزله زده ارسال و توزيع نموده اند كه انتظار دارد به منظور برنامه ريزی، قبل از ارسال هرگونه محموله ای با هلال احمر به شماره تماس 112 هماهنگی لازم بعمل آيد.

جمع‌آوری کمک‌های مردمی در محل حسینیه گلشن یزد

حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی یزد نیز با اشاره به وضعیت بحرانی زلزله‌زدگان کوهبنان و لزوم توجه  بیشتر به آن‌ها از جمع‌آوری کمک‌های مردمی در محل حسینیه گلشن یزد خبر داد.

حجت‌الاسلام  نجیمی  با اشاره به وضعیت بحرانی زلزله‌زدگان کوهبنان کرمان گفت: سرمای هوا، مشکلات ریوی و قلبی تعداد کثیری از ساکنان این منطقه و کمبود امکانات مشکلات متعددی را برای این مردم زلزله‌زده ایجاد کرده است.

نجیمی بابیان اینکه عدم پوشش رسانه‌ای قوی و بی‌تفاوتی برخی مسئولین و دستگاه‌های ذیربط نیز باعث شده تا صدا ی مردم مظلوم کوهبنان شنیده نشود و حتی بسیاری از فعالان جهادی و خیرین نیز از نیازها و مشکلات مردم این منطقه بی‌خبر باشند، اظهار داشت: مردم باید با امکانات رسانه‌ای و فضای مجازی صدای مظلومیت این مردم را به گوش مسئولین برسانند و همچون کرمانشاه، به این زلزله‌زدگان نیز توجه کنند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان یزد، با اشاره به حضور دانشجویان بسیجی جهادگر یزدی در کوهبنان و اعلام آمادگی فعالان فرهنگی و مذهبی یزد برای خدمت‌رسانی به مردم شریف کوهبنان و برنامه‌ریزی در این راستا افزود: فعالان فرهنگی تا پایان هفته از ساعت 16 الی 21 در حسینیه گلشن واقع در بلوار بسیج آماده دریافت کمک‌های خیرین و مردم دارالعباده یزد هستند.

نجیمی افزود: بخاری‌برقی، پتو، مواد غذایی به‌خصوص مواد غذایی موردنیاز نوزادان همچون شیر خشک، از اقلام موردنیاز مردم زلزله‌زده است.

این فعال اجتماعی ادامه داد: همچنین خیرین می‌توانند کمک‌های نقدی خود جهت تهیه اقلام موردنیاز ازجمله کانکس که به‌شدت در این شب‌های سرد موردنیاز مردم زلزله‌زده کوهبنان است را به شماره‌حساب 1038039493 و یا شماره کارت‌بانکی 5041721111363314 به نام کمک‌های مردمی نزد بانک رسالت واریز کنند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی یزد در پایان با اشاره به تداوم خدمت‌رسانی گروه‌های جهادی و موسسات فرهنگی و مذهبی به مردم زلزله‌ زده غرب کشور با اجرای طرح‌هایی همچون تهیه اسباب‌بازی برای کودکان و جمع‌آوری و تهیه اقلام موردنیاز و حضور در مناطق به‌منظور خدمت‌رسانی، اظهار داشت: علاقه‌مندان جهت همکاری و مشارکت در این طرح‌ها جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به کانال تلگرام

ارسال نظرات