خبرهای داغ:
معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از ثبت 325 پروژه در حوزه گردشگری در سامانه بهین یاب خبر داد و گفت: این رقم خوب و امیدوار کننده‌ای است.
کد خبر: ۸۹۷۹۲۳۸
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸

ثبت 325 پروژه گردشگری در سامانه بهین‌یاب/ مبلغی از اعتبار موجود در بهین‌یاب برای همدان جذب نشده استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سعید اوحدی امروز در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان همدان اظهار داشت: وضعیت اقتصاد در استان همدان وضعیت امیداور کننده ای است.

وی افزود: با انسجام و تعاملی که در بین مسئولین استان، مجمع نمایندگان و استاندار وجود دارد اتفاقات بسیار خوبی را در موضوع اشتغال، مبارزه با بیکاری و رشد و رونق تولید شاهد هستیم.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد بیان داشت: با توجه به اینکه در معرکه جنگ اقتصادی قرار داریم رهبری عظم الشان در طی چند سال اخیر همواره به اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی برای توسعه و پیشرفت کشور تاکید دارند که بیانگر رویکرد نظام است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۶ آنچه در اقتصاد مقاومتی  برای استان همدان هدفگذاری شده بود تحقق یافته است، گفت: استان همدان با دستیابی به هدفی که در اشتغال مدنظر قرار داده می‌تواند به رتبه دوم اشتغال کشور برسد.

اوحدی با اشاره به پیشرفت‌های حاصل در استان در حوزه‌های مختلف تصریح کرد: این پیشرفت‌ها  بیانگر این موضوع است که ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف و  ظرفیت منابع انسانی و پیگیری‌های همدان توانسته میزان قابل توجهی از منابع به سمت استان جذب کند.

وی با بیان اینکه در حوزه گردشگری در استان اقدامات بسیار خوبی شکل گرفته است، اظهار داشت: در حوزه گردشگری تا به امروز 325 پروژه در سامانه بهین یاب ثبت شده که رقم خوب و امیدوار کننده‌ای است.

وی با بیان اینکه تاکنون از 200 میلیارد تومان موجود در سامانه بهین یاب مبلغی برای استان همدان جذب نشده است، افزود: در استان همدان در حوزه گردشگری این ظرفیت وجود دارد که پروژه‌هایی را در سامانه ثبت کرده و بتواند مبلغ قابل توجهی از اعتبار را جذب کند.

* مقبره بوعلی سینا می‌تواند به عنوان جذب گردشگری در بین الملل مطرح شود

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با عنوان اینکه ظرفیت گردشگری استان همدان با هیچ استانی در کشور قابل مقایسه نیست، گفت: در استان همدان همه نوع ظرفیت وجود دارد و اگر بخواهیم مقایسه عادلانه‌ای داشته باشیم در بین قطب‌های گردشگری کشور همچون اصفهان به طور قطع تنوع زمینه‌های جذب گردشگری استان همدان در کل کشور به مراتب بیشتر است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان همدان در حوزه گردشگری عنوان کرد: استان همدان در حوزه گردشگری سلامت و حوزه آب و هوا بی‌نظیر است و علاو ه بر آن در حوزه‌های گردشگری تاریخی در دوره‌های بسیار زیادی وجود داشته است که می‌تواند ظرفیت بسیار خوبی برای جذب گردشگر باشد.

اوحدی با تاکید بر تولید و احصاء موضوع در حوزه گردشگری ابراز داشت: امروز در دنیا با تولید و احصاء موضوع در حوزه گردشگری به دنبال پیشرفت هستند.

وی ادامه داد: استان همدان در زمینه‌های مختلف این ظرفیت را دارد که بتواند با برگزاری جشنواره‌ها و تولید موضوع یک موجی ایجاد کند که به طور قطع با این عمل در حوزه‌های مختلف موفقیت‌هایی حاصل خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور یادآور شد: استان همدان به دلیل وجود مقبره بوعلی سینا می‌تواند در حوزه گردشگری سلامت موفقیت بسیاری کسب کند.

وی تصریح کرد: مقبره بوعلی سینا یک ارزش بین المللی است و می‌تواند به عنوان موضوع جذب گردشگری حتی در سطح بین الملل مطرح شود.

*واگذاری ۵۵۰ طرح اقتصادی به بخش خصوصی در همدان

اوحدی با اشاره به میزبانی  استان همدان در اجلاس جهانی گردشگری در سال 2018 و اجلاس گفتمان آسیایی در تیرماه سال آینده تأکید کرد: با توجه به این رویداد مهم که دراستان همدان اتفاق خواهد افتاد باید  تولید موضوع در حوزه گردشگری در استان ایجاد شود تا بتوانیم تاثیرگذاری بیشتری در حوزه اشتغال و گردشگری داشته باشیم.

وی با اشاره به اقدامات استان همدان در راستای  خصوصی شدن اقتصاد استان عنوان کرد:  در یک شاخص اقتصاد مقاومتی، ۵۵۰ طرح را به بخش خصوصی واگذار کرده که ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور عنوان کرد: دولت، قانونی را در راستای حمایت از اشتغال و توسعه گردشگری و صنایع دستی روستایی تصویب کرد.

وی اضافه کرد: یکی از ظرفیت‌هایی که برای سازمان میراث رقم خورد، تخصیص  2 هزار و 400 میلیارد تومان برای حوزه گردشگری است که این اعتبار را تنها باید در حوزه گردشگری هزینه کنیم. 

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به اعتبار تخصیص یافته در راستای حوزه توسعه مناطق محروم گردشگری و عشایر بیان کرد: در حوزه توسعه مناطق محروم گردشگری و عشایر، چهار درصد نرخ در مناطق مرزی و 6 درصد در مناطق محروم است که شامل استان همدان نیز می‌شود که اعتبار تخصیص یافته از محل 2 هزار و 400 میلیارد تومان است.

* استان همدان در حوزه بوم‌گردی ظرفیت بسیار بالایی دارد

وی با بیان اینکه استان همدان در حوزه بوم‌گردی ظرفیت بسیار بالایی دارد، گفت: این نیاز به همت و عزم جدی مسئولین و مدیران دستگاه‌های اجرایی دارد تا بتوانیم به واسطه این مهم در استان اشتغالزایی کنیم چراکه به ازای هر بوم‌گرد چهار شغل ایجاد می‌شود.

اوحدی تصریح کرد: استان همدان باید به سمت ایجاد 50 هزار شغل تا پایان سال حرکت کند چراکه این ظرفیت در استان وجود دارد.

وی بابیان اینکه از 14.5میلیارد دلار صادرات کشور به منطقه  6.5 میلیارد از صادرات به کشورعراق صورت می گیرد، گفت:  با توجه به نزدیکی استان همدان به عراق می توان از مزیت صادرات به عراق استفاده کرد.

اوحدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیروزی‌های اخیر جمهوری اسلامی ایران در جبهه‌های مقاومت عنوان کرد: امروز در شرایطی هستیم که جمهوری اسلامی تعیین کننده مذاکرات در اقصی نقاط جهان است.

وی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی به مدد رهنمودهای مقام معظم رهبری به مرزهای مدیترانه و فلسطین اشغالی دسترسی پیدا کرده است، افزود: به واسطه این پیروزی تحول بزرگی در حوزه بین‌المللی ایجاد شده است.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با تاکید بر اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت در دنیا مطرح است، تصریح کرد: به همین دلیل جمهوری اسلامی یک آثار عظیمی را جهان خلق کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات