برنامه‌ریزی‌شده است تا پایان امسال 9 میلیارد و 400 میلیون تومان زکات در استان زنجان جمع‌آوری شود.
کد خبر: ۸۹۷۹۲۳۰
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در دیدار با  امام‌جمعه شهرسلطانیه با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به اجلاس سراسر زکات در آذرماه امسال در شهر قم، گفت: تأکید مقام معظم رهبری در این پیام به مسئولان نظام در همه بخش‌ها، چراغ راه همه مسئولان برای همکاری در حوزه ترویج و احیاء فریضه الهی زکات است 

هدایت صفری افزود: به‌منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری و رفع دغدغه ایشان در حوزه ترویج، فرهنگ‌سازی، احیاء و جمع‌آوری زکات اعضای شورای زکات در سطوح استانی و شهرستانی بایستی هم‌افزایی لازم را در حوزه گفتمان سازی و فرهنگ‌سازی واجب دینی زکات داشته و نقش خود را به‌درستی ایفا نمایند.

وی اظهار داشت: زکات جمع‌آوری‌شده در شهرستان سلطانیه، در قالب زکات واجب، مستحبی و فطره بوده است، که در تأمین نیازهای مددجویان تحت حمایت  این شهرستان هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان  بابیان اینکه زکات جمع‌آوری‌شده درشهرستان  بیشتر محصولات کشاورزی از قبیل گندم، جو بوده است، تصریح کرد: کشاورزان سلطانیه  در 9 ماهه امسال بیش از 446 میلیون تومان زکات واجب به کمیته امداد پرداخت کرده‌اند که در مقایسه بامدت مشابه سال قبل بیش از 111 درصد رشد داشته است.

صفری به هزینه کرد زکات جمع‌آوری‌شده هم اشاره کرد و گفت: زکات جمع‌آوری شده در تامین جهیزیه نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد، کمک‌هزینه تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان، کمک‌هزینه درمانی بیماران صعب‌العلاج وخانواده های نیازمندوپروژه های عمرانی عام المنفعه  همین شهرستان هزینه شده است.

وی بابیان اینکه برنامه‌ریزی‌شده است تا پایان امسال 9 میلیارد و 400 میلیون تومان زکات در استان زنجان جمع‌آوری شود، گفت: با فعالیت اثربخش در حوزه جمع‌آوری زکات پیش‌بینی‌شده در این بخش در استان زنجان از ابتدای امسال تاکنون 106 درصد محقق شده است.

مدیرکل کمیته استان زنجان افزود: از 34 روستای دارای سکنه شهرستان سلطانیه  15روستا زکات خودرا به کمیته امداد پرداخت می کنندکه به همین منظور تعداد30جلسه شورای زکات در روستاهای شهرستان سلطانیه تشکیل شده و برنامه‌ریزی‌شده است تا از تمامی روستاهای مشمول زکات این فریضه الهی جمع‌آوری گردد.

صفری بابیان اینکه اقدامات خوبی در خصوص جمع‌آوری زکات صورت گرفته است گفت: در 9 ماهه امسال تعداد 1705 نفر عاملین زکات با دبیرخانه شورای زکات استان همکاری می‌کنند؛ که زکات جمع‌آوری‌شده هر محل و روستا به نیازمندان و پروژه‌های همان محل هزینه می‌شود.

 حجت‌الاسلام والمسلمین نوری امام‌جمعه سلطانیه نیز  با اشاره به خدمات اثربخش کمیته امداد در حوزه محرومیت‌زدایی، گفت: رویکرد مدیریتی کمیته امداد در تعامل اثربخش با اقشار مختلف و استفاده از ظرفیت مردمی در عرصه خدمت‌رسانی به نیازمندان بسیار مهم و قابل‌تقدیر است.

 

ارسال نظرات