بررسی وقایع آخرالزمان در گفتگوی «بسیج» با آیت الله کعبی/ 2
آیت الله کعبی گفت: با این وصف برای ظهور امام زمان (عج) نشانه هایی را هم در کتب تاریخ ذکر کرده اند که به دو دسته نشانه های غیر قطعی و غیر حتمی و نشانه های قطعی و حتمی تقسیم می شوند.
کد خبر: ۸۹۷۹۲۲۹
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰

آیت الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج در رابطه با علائم آخرالزمان و حوادث مربوط به این دوره و ابعاد مختلف این مسئله گفت: باید به این نکته توجه داشته باشیم که معیار های کلی مقدم بر علامات است و آن سنت های الهی حاکم بر جامعه می باشد.

وی ازفود: شناخت فلسفه و تاریخ و سنت های قرانی مهم است. مهدویت سنت قطعی الهی است. مثل نقش و اراده انسان در تغییرات اجتماعی و تلاش برای بازسازی امت اسلامی و تشکیل دولت اسلامی و اینها همه بر پایه سنت های الهی بوده و مفسّر علامات ظهور امام زمان (عج) است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: با این وصف برای ظهور امام زمان (عج) نشانه هایی را هم در کتب تاریخ ذکر کرده اند که به دو دسته نشانه های غیر قطعی و غیر حتمی و نشانه های قطعی و حتمی تقسیم می شوند.

آیت الله کعبی اظهار داشت: نشانه های غیر قطعی و غیر حتمی که در گذر زمان اتفاق می افتند مثل بالا رفتن سطح عقلانیت جامعه و ارتباط آسان انسانها در غرب و شرق زمین و کثرت فسق و فجور و ظلم. یک دسته از علامات هم جزء علامت های قطعی و حتمی است و این علامتها ظرف مدت کوتاهی قبل از ظهور محقق می شود که جزء علائم آخرالزمان است. خود ظهور امام زمان(عج) هم متعلق به مرحله قبل از پایان جهان و تکامل بشریت و تاریخ و انسانهاست.

 

 

ارسال نظرات