خبرهای داغ:
به همت فرهنگی ناحیه عشایر فارس صورت گرفت/

برگزاری همایش معتمدین، سران ایلات و طوایف عشایر فارس

همزمان با افتتاح مجتمع فرهنگی مذهبی عشایر جنوب در شهر صدار شیراز، همایش معتمدین، سران ایلات و طوایف عشایر فارس در این مجتمع برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۷۹۲۰۹
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶

به گزارش سرویس بسیج عشایری خبرگزاری بسیج، همزمان با افتتاح مجتمع فرهنگی مذهبی عشایر جنوب در شهر صدار شیراز، همایش معتمدین، سران ایلات و طوایف عشایر فارس در این مجتمع برگزار شد.

 

در این همایش که مسئولین استانی و کشوری حضور داشتند، " افسری" فرمانده سپاه عشایر فارس در ابتدا ضمن خیرمقدم به مسئولین، به اهمیت این همایش اشاره داشت و افزود: یکی از اهداف همایش آشنایی بیشتر مسئولین با مشکلات عشایر و تلاش در جهت حل مشکلات جامعه عشایری است.

 

وی افزود: سپاه عشایر فارس وظیفه جذب، آموزش و سازماندهی بسیجیان را برعهده دارد و آمادگی خود را جهت کمک به دولت در جهت حل مشکلات جامعه عشایری اعلام می دارد.

 

 آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویر احمد هم در ادامه با اشاره به اینکه عشایر از متدین‌ترین اقشار جامعه ایرانی هستند، تصریح کرد: عشایر در ۸ سال دفاع مقدس و بعد از آن هم در حوزه سازندگی و علم و دانش سر آمد بودند.

 

وی افزود: عشایر با فضیلت هایی در طول تاریخ زندگی کردند. صداقت، شجاعت، غیرت و مردانگی از ویژگیهای عشایر بوده است.

 

در ادامه برنامه "رحمانی" معاون استاندار فارس نیز از فعالیتهای انجام شده در استان در جهت حل مشکلات جامعه عشایری سخنانی ایراد کرد.

 

"علائی مقدم" قائم مقام سازمان امور عشایر کشور نیز در ادامه همایش معتمدین ایلات و طوایف عشایر فارس، اظهار کرد: سرانه درآمد سالیانه یک خانواده عشایر حدود ۲۶ میلیون تومان است که سهم هر نفر یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است و در برنامه ششم سعی شده این میزان به حدود ۲ میلیون تومان برسد.

 

وی با بیان اینکه سهم بخش عشایری از تسهیلات صندوق توسعه ملی، بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان است، اضافه کرد: این سهم در قالب ۷ برنامه از جمله تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز، تکمیل زنجیره تولید لبنیات و فرآورده‌های لبنی، توسعه صنایع تبدیلی، بسته بندی و عرضه محصولات عشایری، گردشگری و بوم گردی، توسعه کشت گیاهان دارویی و توسعه باغات در زمین‌های شیب دار اختصاص پیدا می‌کند.

 

قائم مقام سازمان امور عشایر کشور با اشاره به اینکه استان فارس پایتخت عشایر کشور هست، ادامه داد: حدود ۱۲ و ۵ دهم درصد جمعیت عشایر کشور در این استان زندگی می‌کنند.

 

وی بیان کرد: این جمعیت عشایری حدود ۲۰ درصد گوشت قرمز و ۴۵۰ هزارتن از لبنیات مورد نیاز کشور را تامین می‌کنند به طوری که یک نفر عشایر، گوشت قرمز مورد نیاز حدود ۱۶ ایرانی را تولید می‌کند.

 

قائم مقام سازمان امور عشایر کشور گفت: افزون بر ۴۰۰ میلیارد تومان از محل مدیریت بحران کشور به منظور تامین نهاده‌ها برای پروار بندی و تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز عشایر کشور در نظر گرفته شده است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار