خبرهای داغ:
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی دانش بنیان کردن اقتصاد را مهم ترین ویژگی اقتصاد مقاومتی دانست و عنوان کرد: در صورت دانش بنیان کردن اقتصاد، اشتغال و سرمایه مضاعف می شود.
کد خبر: ۸۹۷۹۱۳۵
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱

دانش بنیان کردن اقتصاد مهم‌ترین ویژگی اقتصاد مقاومتیبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حمیدرضا حاجی بابایی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با بیان اینکه اجرای اقتصاد مقاومتی در استان بسیار تاثیرگذار بوده است، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی مسیر توسعه و پیشرفت را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه برنامه ششم توسعه بر مبنای ۲۴ بند اقتصاد مقاومتی که رهبری به عنوان سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی معرفی کرده اند تدوین شده است، افزود  خوشبختانه اجرای اقتصاد مقاومتی در استان با توفیقات خوبی همراه بوده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی دانش بنیان کردن اقتصاد را مهم ترین ویژگی اقتصاد مقاومتی دانست و عنوان کرد: در صورت دانش بنیان کردن اقتصاد، اشتغال و سرمایه مضاعف می شود.

وی  با بیان اینکه با ارائه مصوبه‌ای 40 درصد از پژوهش‌های شرکت‌های دولتی در حسابی واریز می‌شود، گفت: در این صورت اساتید دانشگاه و دانشجویان دوره تکمیلی می‌توانند از پژوهش‌ها برای  کاربردی کردن نتایج  مقالات علمی و پژوهشی در اشتغال و تولید استفاده کنند که این مصوبه به کمیسیون تلفیق ارجاع شده و در مراحل تصویب است.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه استان همدان از ظرفیت بالا و نیروی انسانی ماهر و اهل دانش برخوردار و یک شهر دانشگاهی محسوب می شود بر ضرورت  دانش بنیان کردن اقتصاد تاکید و بیان کرد: باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود، فضای استان را به سمت ایجاد یک استان دانش بنیان با جوانه‌هایی که در محور تولید و اشتغال خواهد زد حرکت داد.

وی  با بیان اینکه در ماه‌های اخیر گام‌های بلندی در راستای توسعه و پیشرفت استان برداشته شده است، افزود:  در اجرای برخی پروژه‌ها به دلیل فقر سرمایه‌گذار و گره‌های کوری که وجود داشت با مشکل مواجه بود که تمام آنها باز و با  پیگیری‌های صورت گرفته پالایشگاه و پتروشیمی‌ها فعال و هر جا قدم برداشته شد با موفقیت همراه بود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر نفت سهم استان همدان را 100 هزار بشکه نفت که بالغ بر  3 میلیون دلار سرمایه‌گذاری است، تخصیص داد، افزود: موانع  و قدم‌ها در راستای پیشرفت استان برداشته شده، بنابراین از مدیران و مسئولین دستگاه‌های اجرایی درخواست می‌کنیم  پیگیری امور توسعه استان را در حوزه کاری با جدیت در دستور کار خود قرار دهند.

*اعتبار خوبی برای ساخت و تکمیل موزه در میدان امام(ره) جذب شد

وی با تاکید بر انطباق فعالیت‌های مسئولین در حیطه وظایف کاری خود بنابر شرایط موجود عنوان کرد: لازم است طرح‌های عملیاتی را ارائه کنند تا ما به صورت یکپارچه در راستای اجرایی شدن ان وارد شویم تا بتوانیم بیشترین کارآمدی را در حوزه‌های مختلف داشته باشیم.

حاجی‌بابایی با اشاره به تعامل و انسجام ایجاد شده در بین مجمع نمایندگان و مسئولین ارشد استان تاکید کرد: هیچ گاه فضای همکاری  مجمع نمایندگان را همچون این دوره منسجم و در حال تعامل نبوده و تمام تلاش‌ها بر این است که استان در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی مسائل کوچک و حاشیه‌ای جایگاه ندارند، گفت: ما یک مسئولیت مضاعف در استان و کشور داریم  که باید در ان راستا حرکت کنیم و با تلاش مضاعف کارها و برنامه را به پیش ببریم که خواسته نظام همین است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از جذب اعتبار برای احداث موزه میدان امام(ره) همدان خبر داد و بیان داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته اعتبار خوبی برای ساخت و تکمیل موزه در میدان امام(ره) جذب شد که امیدوارم مدیران همکاری لازم را داشته باشند تا موزه برای سال آینده به اتمام برسد.

وی ضمن تقدیر از مسئولینی که در جذب اعتبارات ملی  تلاش کرده‌اند جذب اعتبارات کشوری استان را نامطلوب خواند و افزود: مدیر خوب مدیری است که بتواند در حیطه منطقه‌ای و ملی تأثیرگذار باشد که برای تحقق این امر تمام شرایط و امکانات فراهم است و نیاز به عزم و تلاش مسئولین دارد.

حاجی بابایی اراده مسئولین را از  مهمترین مولفه‌های توسعه دانست و تاکید کرد: بنده در تمام سال‌های مسئولیتم در انجام کاری خود را در بن‌بست ندیدم چراکه شرایط و امکانات موجود است و با همت و عزم می‌توان بر مشکلات فائق آمد.

وی ایجاد فضای نشاط و امید را نیاز امرو استان و جامعه دانست و اضافه کرد: نباید به دنبال حاشیه بود چراکه در این شرایط باید بندکفش‌ها را محکم بست و به سمت فضای کار مثبت حرکت کرد؛ البته تلنگرها را قبول دارم چراکه عاملی برای افزایش قدرت است اما امروز فضای امید و مناسب برای همه مدیران و مردم است و باید مردم  احساس امید کنند که این همان حرف اول ماست.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه بهانه ای برای تعلل مسئولین در انجام مسئولیت وجود ندارد، یادآور شد: در بکارگیری نیروها باید از انتصاب‌های رابطه‌ای و بی‌ضابطه خودداری و بر اساس عدالت انجام شود و شرایط اشتغال و بکارگیری نیروی انسانی برای همگان یکسان شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات