خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد

لزوم مدیریت جسم، ارتباط و ذهن در سبک زندگی ایرانی اسلامی

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی گفت: در سبک زندگی ایرانی اسلامی ما باید مدیریت جسم، ارتباطی و مدیریت ذهن و افکار را تغییر دهیم.
کد خبر: ۸۹۷۸۹۷۹
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸

لزوم مدیریت جسم، ارتباط و ذهن در سبک زندگی ایرانی اسلامیبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، گردهمایی ترویجی تبیینی سبک زندگی و مصون‌سازی فرهنگی در حسینیه فاطمه الزهرا(س) تیپ همیشه سرافراز انصارالحسین(ع) همدان با حضور فرماندهان، کارکنان و سربازان این تیپ برگزار شد.

حجت الاسلام علیرضا یوسفی از اساتید حوزه و دانشگاه در این مراسم اظهار داشت: در مطالعات دانشمندان و روانشناسان مهمترین معضل و مشکل بشر در قرن بیستم بحث اضطراب و استرس است.

وی افزود: در دنیای امروز 80 درصد بیماری‌ها و تنگی نفس و اختلالات قلبی و عروقی به خاطر فشارهای روحی و روانی است به طوری که میزان مصرف آرام بخش‌های ضد فشار روحی در کشورهای مدرن و پیشرفته آمریکا، فرانسه و... به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: در بیماری تمدن جدید اضطراب و استرس تنها راه درمان از منظر دانشمندان غربی بازگرداندن آرامش به جامعه و خانواده است.

وی با تأکید بر ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی تصریح کرد: در سبک زندگی ایرانی اسلامی ما باید مدیریت جسم(خواب، تغذیه و ورزش)، مدیریت ارتباطی (خدا، دیگران و طبیعت) و مدیریت ذهن و افکار را تغییر دهیم.

یوسفی عنوان کرد: دانشمندان برای تحقق یافتن آرامش در جامعه دو راه‌حل عنوان کرده‌اند که راه حل اول در اختیار قرار دادن امکانات و ابزارلازم و به‌روز در خانواده‌ها و رفاه مادی آنان است که خروجی این موضوع چیزی جزء رواج مصرف‌گرایی را دربر نداشته است.

وی یادآور شد: راه حل دوم پیشنهادی آنان نیز ایجاد سبک جدید زندگی برابر مبانی و اصول غربی مانند تهیه و تولید 12 هزار کانال ماهواره‌ای و گسترش شبکه‌های مجازی بوده که این روش نیز موفق نبوده و نتوانسته به سرمنزل مقصود برسد.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: بهترین راهکار برای داشتن جامعه‌ای سالم و آرام ترویج سبک زندگی اسلامی است چراکه دین اسلام برای تمام سطوح زندگی برنامه‌ریزی دارد و با ترویج سبک زندگی اسلامی سلامت اجتماعی و اخلاقی جامعه حفظ می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات