خبرهای داغ:
فرماندار شهرستان همدان خبر داد

افتتاح و کلنگ‌زنی 108 پروژه عمرانی طی دهه فجر در همدان/ اشتغالزایی 400 نفر در پروژه‌های دهه فجر همدان

فرماندار شهرستان همدان با اشاره به برنامه های دهه مبارك فجر گفت: در ایام دهه فجر 108 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 102 میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.
کد خبر: ۸۹۷۸۸۳۷
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۰

افتتاح 108 پروژه عمرانی طی دهه فجر در همدان/ اشتغالزایی 400 نفر در پروژه‌های دهه فجر همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علی تعالی در جلسه ستاد دهه فجر شهرستان همدان که امروز در سالن جلسات شهدای دولت فرمانداری برگزار شد، ضمن تبریك به مناسبت میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و امام (ره) و شهدای مدافع حرم اظهار داشت: در آستانه دهه مبارك فجر انقلاب اسلامی برحسب وظیفه تمام دستگاه‌ها برنامه‌هایی را در طول این دهه اجرا می‌كنند وامیدواریم امسال هم بتوانیم همچون سال‌های گذشته دهه فجر را با شكوه برگزار كنیم.

وی گفت: بی‌شك انقلاب ما انقلاب منحصر به فردی بود كه پس از 1400 سال با یك هویت اسلامی و بدون هیچ‌گونه وابستگی و پشتیبانی به قدرت‌های بزرگ توانست در ایران اسلامی شكل بگیرد و اكنون قریب سی و اندی سال كه از این انقلاب می‌گذرد توانسته روی پای خود بایستد.

فرماندار شهرستان همدان در ادامه افزود: ما این انقلاب را مدیون خون شهدا هستیم كه تقدیم انقلاب كردیم و علمایی كه در آرزوی رسیدن به یك حكومت اسلامی بودند و به آن رسیدیم.

وی ادامه داد: امروز باید تلاش كنیم آنچه كه باعث آسیب به انقلاب شود را كاهش دهیم كه برخی از این آسیب‌ها درون زا و برخی از آنها نیز برون زا است كه به تهاجم قدرت‌ها برمی‌گردد و این جنگ هشت ساله و تهدیدها را بر ما وارد كردند.

تعالی تصریح كرد: به یاری خداوند با هدایت‌های مقام معظم رهبری و مسئولین نظام ما یك امنیت بسیار خوبی داریم و به طور قطع كاستی‌هایی كه وجود دارد باید رفع شود.

وی در خصوص بودجه‌های دولتی گفت: با بودجه‌های دولتی نمی توانیم كاری از پیش ببریم و یكی از آمادگی‌ها در این موضوع این است كه ایران روابط خود را در سطح بین الملل تنظیم كند که ایران بسیار موفق عمل كرد و ما با كاهش قیمت نفت و كاهش صادرات نفت در یك شرایطی به پائین‌ترین وضعیت درآمدی رسیدیم.

فرماندار شهرستان همدان با بیان اینكه در حوزه اشتغال با مسائلی روبرو هستیم، ابراز داشت: باید تلاش كنیم كه رویكرد سیاست‌های منطقه‌ای به سمت مسائل اشتغال باشد و باید به این توجه كنیم كه ضربه نخوریم.

وی با تأکید بر توجه به وضعیت اقلیمی كه خشكسالی است، گفت: این امر می تواند تغییرات درآمدی را در روستاها و حاشیه نشین ها ایجاد كند كه به دنبال آن بیكاری و مسائل دیگر هم داریم كه منجر به ایجاد برخی سوء استفاده‌ها می شود كه امیدواریم شاهد پیشرفت‌هایی در كشور باشیم.

تعالی در ادامه با اشاره به برنامه های دهه مبارك فجر عنوان كرد: در ایام دهه فجر 108 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 102 میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

وی یادآور شد: این پروژه‌ها عمدتاً در حوزه كشاورزی، بهداشت و درمان و بهسازی، روستایی، صنعت و معدن، میراث فرهنگی، ورزش و جوانان و تعدادی از پروژه های روستایی است.

فرماندار شهرستان همدان با بیان اینکه حدود 400 نفر در این پروژه‌ها اشتغالزایی ایجاد خواهد شد، گفت: بین 320  تا 370  نفر در ماه آماری است كه بیمه برای وضعیت اشتغال می‌دهد كه نسبت به سال گذشته راكد مانده و باید این رقم افزایش یابد.

وی با بیان اینكه همانگونه امام(ره) می فرماید رمز پیروزی ما وحدت كلمه است، ابراز داشت: امروز آن چیزی كه جامعه ما به آن احتیاج دارد و امام(ره) و مقام معظم رهبری بر آن تاكید می‌كنند، این است كه دایره را گسترده‌تر كنیم و در بحث اجرای برنامه‌های دهه فجر توجه كنیم كه شعارها و سخنرانی های ما باید وحدت محور باشد كه این موضوع اصلی كار ما است.

تعالی در پایان خاطرنشان كرد: با توجه به اینكه امسال دهه فجر مقارن با ایام فاطمیه شده باید ملاحظات داشته باشیم به خاطر ارادتی كه به ساحت حضرت فاطمه(س) داریم و دهه فجر را فاطمی برگزار کنیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات