فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: تاکنون یک هزار و 600 مصاحبه، 992 فیلم، 250 هزار سند و 80 هزار عکس از رزمندگان استان مرکزی جمع آوری شده است.
کد خبر: ۸۹۷۸۸۱۴
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان مرکزی به ارائه گزارش عملکردی درخصوص اقدامات انجام شده برای برگزاری کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی پرداخت و گفت: از سه سال پیش درصدد شدیم به منظور برگزاری کنگره ملی شهدای استان با راه‌اندازی ستاد پیشینه رزم استان به گردآوری اطلاعات و آثار مربوطه برای بررسی نقش استان مرکزی در دوران دفاع مقدس کردیم.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: باتوجه به اینکه اکثر استان‌ها کنگره ملی شهدا را برگزار کرده‌اند سال آینده نوبت استان مرکزی است و باتوجه به اینکه برای برگزاری این کنگره باید مقدمات و کارهای لازم صورت می گرفت سپاه با استفاده از منابع خود تاکنون کار را به پیش برده است.

سردار پاسدار کریمی ادامه داد: مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌ها دفاع مقدس سپاه روح‌الله استان مرکزی(ستاد پیشینه رزم) در قالب 9 کارگروه کار خود را شروع کرد که این کارگروه‌ها شامل کارگروه عملیات، تبلیغات هنری، اجرایی، ادارات و سازمان ها، تاریخ شفاهی، تاریخ انقلاب اسلامی، آمار، اطلاعات و رایانه، امور بانوان و تدوین و انتشار می‌شود که هر یک از این کارگروه‌ها وظیفه‌ای را بر عهده دارند.

وی گردآوری و انتشار مصاحبه‌های صوتی و تصویری، برگزاری یادواره‌های شهدا با عناوین "یک مسجد، یک فرمانده و یک خاطره" و "آبروی کوچه‌ها، افتخار محله" برگزاری نمایش بزرگ "حماسه مردان آفتاب"، تهیه 80 برنامه تلویزیونی و نصب و راه‌اندازی تلویزیونی شهری در بوستان ملت را از اقدامات انجام شده توسط کارگروه تبلیغات هنری دانست.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: در کارگروه آمار و اطلاعات با بنیاد شهید استان کار مشترکی برای تهیه دایره‌المعارف شهدای استان آغاز کردیم و برای این منظور اطلاعات گردآوری شده شهدای استان به چاپ می‌رسد.

سردار پاسدار کریمی گفت: استان مرکزی در دوران دفاع مقدس نقش حائز اهمیتی داشت که "پل‌های خیبری" تنها یکی از آن‌هاست اما 80 پروژه در دوران دفاع مقدس کار پژوهشی و اجرایی آن در استان انجام شده است.

وی افزود: تاکنون یک هزار و 600 مصاحبه، 992 فیلم، 250 هزار سند و 80 هزار عکس از رزمندگان استان مرکزی جمع آوری شده و 53 جلد کتاب نیز چاپ شده است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: به نقش حضرت امام خمینی(ره) در دوران دفاع مقدس تاکنون به شکل تخصصی پرداخته نشده لذا برای این منظور دانشگاه‌ها کمک کننده ما باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات