خبرهای داغ:
فرمانده سپاه مهدی‌شهر:

اجتماع بزرگ «مدافعان حرم» در مهدی‌شهر برگزار می‌شود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان مهدی‌شهر از برگزاری اجتماع بزرگ مدافعان حرم در مهدی‌شهر خبر داد.
کد خبر: ۸۹۷۸۷۹۷
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵

حسن ذوالفقاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان؛ در مهدی‌شهر، ضمن گرامیداشت ولادت بانوی قهرمان کربلا و بزرگ پرچم‌دار نهضت حسینی اظهار کرد: همزمان با جشن پیروزی جبهه مقاومت و ولادت حضرت زینب (س) اجتماع بزرگ مدافعان حرم و تجلیل از خانواده‌های شهدای مدافع حرم در مهدی‌شهر برگزار می‌شود.

وی گفت: این برنامه سه‌شنبه همراه با نماز مغرب و عشاء در حسینیه المهدی با حضور سردار علی استادحسینی و مداحی مهران پورطاهریان برگزار می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان مهدی‌شهر، حضرت زینب (س) را الگوی عفت و تقوا دانست که رسالت را به‌حکم شرع و وظیفه بر عهده خویش گرفت و با تأثیرگذاری و نقش‌های زیاد در ایجاد تاریخ اسلام و هدف والای سالار شهیدان را تمام و کمال به عهده گرفت و اجرا کرد.

ذوالفقاری گفت: جریان عاشورا و شهادت امام حسین (ع) و یارانش بدون حضور این بانوی با استقامت تداوم نمی‌یافت و یکی دیگر از نکات اخلاقی در جریان کربلا، اهتمام حضرت زینب (س) به حفظ حجاب و عفت بود که باآن‌همه رنجی که در دوران اسارت برای بانو و کاروانشان گذشت؛ این بانوی بزرگوار در هیچ مکانی حیا و حجاب خویش را ترک نکرد و این پیام مهمی برای همه زنان مسلمان است که این بانوی عفیفه در سخت‌ترین شرایط از بصیرت دینی غفلت نکرد و با حجاب و عفت خود مردم زمانه خود را که در جهالت فرورفته بودند، بیدار کرد.

وی خاطرنشان کرد: نقش‌آفرینی حضرت زینب (س) در کنار برادرش امام حسین (ع) و حضور در کاروان از مدینه و مکه و حرکت به کوفه نقش مهم او در باور و شناخت امام زمان (عج) خویش و یکی از مهم‌ترین حرکت‌های رفتاری این بانو در نهضت امام حسین (ع) است که بر پایه اصلاح امت پیامبر و اقامه امر به‌ معروف و نهی از منکر است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان مهدی‌شهر تصریح کرد: حضرت زینب (س) نقش نگهداری از قیام خون‌بار حسینی را در عاشورا بر عهده داشت که این بانو تنها فردی بود که پیام عاشورا و کربلا را به تمام نسل‌ها رساند.

ذوالفقاری، مقام حضرت زینب (س) را به‌قدری والا عنوان کرد که باید از او به‌عنوان پرستار نهضت و انقلاب حسینی نام برد که اگر چنین نبود کربلا در کربلا باقی می‌ماند و این بانوی بزرگوار در کنار همه مصیبت‌ها، پرچم سنگین ولایت را بر دوش خود گرفت و در مقابل جبهه کفر ایستاد و خطابه خواند تا مردم جاهل روزگار را بیدار کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها