گزارش بسیج در هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت 36
معاون اقتصادی بانک مرکزی از کاهش میل نقدینه خواهی با پیشرفت بانکداری الکترونیک خبر داد.
کد خبر: ۸۹۷۸۷۹۴
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷

 

 

به گزارش خبرنگار بانک و بیمه خبرگزاری بسیج،  پیمان قربانی در نشست بررسی یکپارچه سازی کسب و کارهای مختلف مالی که با حضور ناصر حکیمی معاون فناوری های نوین بانک مرکزی، ابوطالب نجفی مدیر عامل شرکت خدمات انفورماتیک ، امیر هامونی مدیر عامل فرابورس ایران ، اکبر افتخاری عضو هیات مدیره بیمه ایران و امید ترابی عضو هیات مدیره شرکت  توسن برگزار شد، با بیان اینکه اجزای نظام مالی اعم از بیمه، بانک و بورس واسطه گری وجوه را برعهده دارند، اظهار داشت: هرچه تامین مالی در اقتصاد انجام می شود همگرایی این اجزا بایکدیگر بیشتر می شود که صندوق های سرمایه گذاری نمونه بارز آن است.
وی با اشاره به تامین مالی ۹۰ درصد اقتصاد کشور از سوی نظام بانکی، گفت: باید هماهنگی و همکاری بین اجزای نظام مالی زیاد باشد در غیراینصورت به اقتصاد صدمه زده می شود.

معاون اقتصادی بانک مرکزی همکاری بین دستگاه ها ونهادهای مالی را ضروری دانست و گفت: قطعا این همکاری هنوز به درجه مطلوب نرسیده است چراکه ساختار مالی ما نیازمند تحولاتی است که باید هر چه سریعتر انجام شود.

قربانی با اشاره به اینکه در حوزه خدمات رسانی مشتریان، تحولات بیشتری را داریم، افزود:‌در بانکداری الکترونیک طی ۱۰-۱۵ سال گذشته اثرات خوبی را در کشور داشتیم. این بانکداری به سایر اجزای مالی خدمات میدهد.

وی گفت: ضریب فزاینده اقتصاد ایران از ۴.۷۲۱ سال ۹۱ به ۷.۲۴۵ رسیده که ۵۸ درصد مدیون کاهش میل نقدینه خواهی است که به پیشرفت های بانکداری الکترونیک بر می گردد.

قربانی با بیان اینکه اگر پیشرفت در حوزه بانکداری الکترونیک را نداشتیم وضعیت وخیم تری را در سایر متغیرهای اقتصادی داشتیم، تصریح کرد: حتی اگر این پیشرفت را در بانکداری الکترونیک نداشتیم، معضلات در بخش ترافیک و آلودگی هوا خیلی بیشتر از وضعیت فعلی بود.

ارسال نظرات