مدیرکل تامین‌اجتماعی استان زنجان:

42 میلیون نفر بیمه‌شده تامین‌اجتماعی وجود دارد

در حال حاضر، آمار بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی از مرز 42 میلیون نفر گذشته است و در این میان، 13 میلیون نفر از این مجموعه بیمه شده اصلی هستند.
کد خبر: ۸۹۷۸۵۸۵
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل تامین‌اجتماعی استان زنجان با اشاره به بیمه شدن اتباع خارجی گفت: به استناد ماده 5 قانون تأمین اجتماعی، اتباع خارجی که در ایران اشتغال به کار دارند و دارای پروانه اشتغال یا کارت کار معتبر می باشند، تابع مقررات تأمین اجتماعی خواهند بود.

مسعود علیاری افزود: اتباع خارجی به منظور بهره‌مندی از مزایای قانون تأمین‌اجتماعی، باید با مراجعه به مراکز معرفی شده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نسبت به تمدید یا تجدید پروانه کار خود اقدام کنند و آن دسته از اتباع خارجی که در مهلت مقرر نسبت به دریافت، تمدید و یا تجدید پروانه‌ کار خود اقدام نکنند، دریافت لیست و حق بیمه مربوطه، همچنین تمدید اعتبار دفترچه درمانی آنان امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر، آمار بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی از مرز 42 میلیون نفر گذشته است و در این میان، 13 میلیون نفر از این مجموعه بیمه شده اصلی هستند.

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان زنجان تصریح کرد: با توجه به این‌که شناسایی بسیاری از بیمه‌شده‌ها، فراهم کردن امکان استفاده آنان از مزایای قانون تامین اجتماعی و نظارت بر حسن انجام تکالیف قانونی از سوی کارفرمایان، با انجام بازرسی از کارگاه‌ها صورت می‌گیرد، سازمان تامین‌اجتماعی با ایجاد و فعال‌سازی واحدهای بازرسی کارگاهی، پیگیر احقاق حقوق کارگران و بیمه‌شده‌ها است.

مسعود علیاری با اشاره  بر اینکه اتباع خارجی که به صورت قانونی مشغول به کار هستند، تحت پوشش تامین‌اجتماعی قرار می‌گیرند، افزود: در مواردی که کارگران جهت برخورداری از مزایای بیمه تامین‌اجتماعی به شعبه واقع در محدوده عملکرد کارگاه مراجعه کرده و گزارش کنند که کارفرما از ارسال لیست و پرداخت حق بیمه آن‌ها خودداری می‌کند، برای اثبات ادعای کارگران، بازرسی خارج از نوبت انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: سازمان با تکیه بر اصل اعتماد به کارفرمایان در خصوص کارگاه‌های بالای 50 نفر کارگر، بازرسی انجام نمی‌دهند و ملاک، لیست‌های ارسالی از سوی کارفرمایان خواهد بود. کارفرما نیز حق دارد که از نتیجه بازرسی کارگاه خود مطلع شود. از این‌رو ظرف مدت یک ماه از تاریخ انجام بازرسی، نتیجه بازرسی به کارفرما ابلاغ می‌شود.

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان زنجان یادآور شد: تامین‌اجتماعی با طیف گسترده‌ای از شهروندان سر و کار دارد و در این میان، اطلاع‌رسانی نقش پررنگی برای گسترده‌تر شدن چتر خدمات‌رسانی ایفا می‌کند؛ در واقع هر چه خدمات تامین‌اجتماعی گسترده‌تر شود و هر چه جامعه بزرگ‌تری تحت پوشش تامین‌اجتماعی قرار گیرد، به همان نسبت به جامعه‌ای مدرن و متمدن نزدیک‌تر هستیم و هر کس در هر جایگاهی که دارد، امنیت خاطر بیشتری خواهد داش

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار