امام جمعه دامغان:

صاحبان علم و اندیشه نگهبانان دین، فرهنگ و ارزش‌های انسانی هستند

امام جمعه دامغان با بیان اینکه آموزش و پرورش باید تصفیه کننده فضای فرهنگی جامعه باشد، گفت: همه صاحبان علم و اندیشه بر اساس تعالیم نورانی اسلام در واقع نگهبانان دین، فرهنگ و ارزش‌های انسانی هستند.
کد خبر: ۸۹۷۸۵۱۹
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان دامغان که امروز با حضور فرماندار، شهردار، رییس و معاونان اداره آموزش و پرورش و اعضای این شورا به میزبانی سالن شهید علی آبادی این اداره برگزار شد با اشاره به جایگاه رفیع دستگاه تعلیم و تربیت در پرورش اخلاقی و اجتماعی، رشد علمی و مهارتی افراد و توسعه پایدار جامعه اظهار داشت: این شورا به عنوان نهادی تصمیم‌ساز در نظام آموزش و پرورش کشور، استان و شهرستان می تواند با نگاهی مبتنی بر اندیشه، تجارب و پژوهش زمینه های پیشرفت و تقویت دستگاه تعلیم و تربیت را فراهم کند.

امام جمعه دامغان ضمن گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش، تلاش در راستای تحقق مشارکت‌ها و نظارت بر عملکرد آموزش و پرورش، حرکت در مسیر استفاده از منابع و امکانات موجود و سوق دادن منابع و امکانات به سمت این نهاد، استفاده از مشورت علما، عقلا و اندیشمندان و ارائه راهکارهای صحیح و عملی برای عبور از چالش‌ها را از کارکرد‌های ذاتی و قانونی این شورا برشمرد.

وی با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش همواره مرکز ثقل تفکر و اندیشه در جامعه است، خاطر نشان کرد: همه صاحبان علم و اندیشه بر اساس تعالیم نورانی اسلام در واقع نگهبانان دین، فرهنگ و ارزش‌های انسانی هستند، این نقش باید در آموزش و پرورش به عنوان پرورش دهنده آینده‌سازان کشور بیش از پیش جدی گرفته شود.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه در دوره جنگ و تهاجم نرم دشمنان هستیم و دیوهای فراوانی برای جوانان و فرهنگ کهن ما دندان تیز کرده اند، اگر غفلت کنیم جبران ناپذیر خواهد بود، اضافه کرد: در آستانه دهه فجر و چهلمین سالگرد تولد انقلاب اسلامی هستیم نباید امید بخشی به جامعه و ذکر دستاوردها را در این ایام فراموش کنیم، بی تردید آموزش و پرورش باید تصفیه کننده فضای فرهنگی جامعه باشد.

علی اصغر مجد فرماندار شهرستان دامغان نیز در این جلسه شورای آموزش و پرورش را پشتوانه مستحکم دستگاه تعلیم و تربیت در هر شهرستان برشمرد و با اشاره به افزایش پایه دوازدهم و کمبود فضای آموزشی در برخی مدارس و مناطق دامغان، گفت: استفاده از فضاهای آموزشی موجود در بخش آموزش و پرورش یا مراکز آموزش عالی و تعامل در استفاده بهینه از سرمایه گذاری‌های انجام شده می تواند تا حد زیادی مشکل کمبود فضای آموزشی را مرتفع کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار