خبرهای داغ:
کارشناس مذهبی:

انسان عاقل از دار موقت برای آخرتش توشه برمی دارد

کارشناس مذهبی با بیان اینکه رسالت ما یک رسالت زینبی است ایشان عاقله هستند گفت: اولین علامت انسان عاقل اینست که خدای خود را بشناسد و از خداوند اطاعت کند همچنین اینکه آدم عاقل دشمن خود را می شناسند و در مقابل آن موضع می گیرد و از این دار موقت برای آخرتش توشه بردارد.
کد خبر: ۸۹۷۸۵۱۶
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی خانم سلمانی کارشناس مذهبی در مراسم جشن ولادت اسوه صبر و شجاعت که صبح امروز در مسجد امام حسن مجتبی(ع) بیرجند برگزار شد با بیان اینکه هر چه از زینب کبری(س) بگوییم کم است گفت: معمولا ما زینب کبری را از کربلا می شناسیم، یا از کوفه و یا از شام می شناسیم ولی قطعا مقام حضرت زینب خیلی بالاتر است از این که در کربلا، کوفه و شام خلاصه شوند.


سلمانی با اشاره به اینکه متاسفانه ما از زندگانی حضرت زینب اطلاعات کمتری داریم اذعان کرد: امیدواریم جلسات با ارزشی که برای حضرت زینب گرفته می شود باعث شناخت بیشتر حضرت زینب شود شخصیتی که عمر شریف خود را در کنار اصحاب کسا سپری کرده است.


وی در ادامه با این عنوان که بانو زینب کبری ، عقیلة العرب هستند تصریح کرد: رسالت ما یک رسالت زینبی است و باید به این رسالت عمل کنیم ایشان عاقله هستند. امام حسین علیه السلام به خواهرشان حضرت زینب سلام الله علیها فرمودند در نماز شبت برای من حسین دعا کن.


سلمانی با بیان اینکه یکی از نعمتهای بزرگی که خداوند به ما بندگان عطا کرده است عقل است اظهار کرد: عقل اقسامی دارد عقل معاش، اقتصادی، عقل مدیریتی و... داریم و علت اینکه چرا مشکلات زیاد است به این خاطر است که یا عقل معاش یا عقل مدیریتی و یا عقل اقتصادی نداریم.


وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم گفت: رسول اکرم فرمودند عاقل چهار علامت دارد اولین علامت انسان عاقل اینست که خدای خود را بشناسد و از خداوند اطاعت کند همچنین اینکه آدم عاقل دشمن خود را می شناسند و در مقابل آن موضع می گیرد و از این دار موقت برای آخرتش توشه بردارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار