امسال یادواره‌ی شهدای دانش‌آموز بمباران مدارس 22بهمن و نواب صفوی برگزار خواهد شد و کمیته‌ای جهت این منظور تشکیل شده است.
کد خبر: ۸۹۷۸۴۷۱
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان،  مدیرآموزش و پرورش ناحیه دو زنجان جلسه‌ی هماهنگی ستاد شاهد جهت برنامه‌ریزی برای ایام‌الله دهه‌ی مبارک فجر،  با اشاره به برگزاری یادواره‌ی شهدای دانش‌آموز بمباران مدارس 22بهمن گفت: شهدای دانش‌آموز و فرهنگی، در تاریخ معاصر ما نقشی ممتاز و بسیار اثرگذار داشته‌اند و با تقدیم چهارهزارو900 شهید فرهنگی و36هزارشهید دانش‌آموز، رنگی جاودان و درخشان در مبارزات انقلابی و حماسه‌ی دفاع مقدس نگاشته‌اند و این برگ طلایی و سند افتخار ما در آموزش و پرورش است.

حسن مظفری افزود: برخی از این شهدا در خلال بمباران شهرها به مقام رفیع شهادت نائل شده‌اند که یکی از تلخ‌ترین این خاطرات، بمباران مدارس شهر زنجان است.

وی با اشاره به اینکه تعداد شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان به ترتیب 49 و 420 نفر است، اظهار داشت : برخی از این شهدا در خلال بمباران شهرها به مقام رفیع شهادت نائل شده‌اند که یکی از تلخ‌ترین این خاطرات، بمباران مدارس شهر زنجان است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو افزود: در جریان بمباران موشک‌های عراقی در تاریخ 2 بهمن سال1365 در کوچه‌ی بینش و محله‌ی زینبیه و سرچشمه‌ی زنجان، 8 نفر از دانش‌آموزان پسر مدرسه‌ی 22بهمن و 8 نفر از دانش‌آموزان دختر مدرسه‌ی نواب صفوی سابق به شهادت رسیدند.

وی با ذکر اهمیت گرامیداشت یاد شهدا به عنوان یکی از ارزش‌ها و شعایر مهم اسلامی، اظهار داشت: به حول و قوه‌ی الهی و با تصمیم و نظر همکاران، امسال یادواره‌ی شهدای دانش‌آموز بمباران مدارس 22بهمن و نواب صفوی برگزار خواهد شد و کمیته‌ای جهت این منظور تشکیل شده است.

 

 

ارسال نظرات