آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۰ اسفند ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در خراسان ‌رضوی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۷۸۴۶۸
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، تاکنون ۹هزار و ۳۵۵ نفر از خراسان رضوی در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم ثبت نام کرده اند که ۶ هزار و ۲۰۲ نفر در بقاع متبرکه استان اقدام به ثبت نام کرده‌اند.

 شهرستان مشهد با ۳ هزار و ۳۲۵ نفر، کاشمر ۸۹۶ نفر، سبزوار ۸۶۵ نفر و گناباد ۵۶۴ نفر پیشتاز هستند.

این آزمون مشترک با هدف هم افزایی و جلوگیری از موازنه کاری، شناسایی و معرفی نخبگان قرآنی، ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی و تقویت وحدت مجموعه‌های قرآنی، بروز رسانی بانک جامع اطلاعات قرآن کشور و تشویق فعالان قرآنی در حوزه حفظ و مفاهیم قرآن و اهل بیت (ع) برگزار می‌شود.

زمان ثبت‌نام در آزمون تا ۶ بهمن ماه ۹۶ تمدید و داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت آزمون به نشانی quranedu.ir به صورت فردی و گروهی ثبت‌نام کنند.

این آزمون در چهار موضوع و در ۲۶ رشته شامل ۱۲ رشته حفظ ترتیبی، چهار رشته حفظ موضوعی، پنج رشته ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، دو رشته تدبر در قرآن و سه رشته معارف اهل‌بیت (ع) برگزار می‌شود.

آزمون کتبی تمام رشته‌ها پنجشنبه ۱۰ اسفند ۹۶، آزمون الکترونیکی درک معنا و تدبر در قرآن شنبه ۱۲ اسفند ماه از ساعت ۸ تا ۲۰، آزمون شفاهی حفظ قرآن ویژه دانش آموزان مقطع ابتدایی شنبه ۱۲ تا ۱۷ اسفند ماه و آزمون شفاهی حفظ قرآن ویژه بزرگسالان حافظ کل شنبه ۱۲ تا ۱۷ اسفند ماه خواهد بود.

کارت ورود به جلسه آزمون از ۱۵ بهمن تا ۹ اسفند از طریق سایت ثبت‌نام صادر و هر داوطلب می‌تواند حداکثر در چهار رشته و از هر موضوع یک رشته شرکت کند.

حد نصاب نمره قبولی در آزمون‌های کتبی و الکترونیکی ۷۰ به بالا و در آزمون شفاهی ۷۵ به بالا است و به ۳ هزار نفر از منتخبین این آزمون سراسری جوایز ارزنده‌ای اهداء خواهد شد.

ارسال نظرات