فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان:

کشف 266 مورد تجهیزات شکاری غیر مجاز در استان

در دی‌ماه سال‌جاری 266 مورد انواع ادوات و تجهیزات شکاری نیز از شکارچیان غیر مجاز در استان زنجان کشف شده است.
کد خبر: ۸۹۷۸۴۵۹
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان گفت: برخورد با متخلفان حوزه محیط زیست و واردکنندگان آسیب به محیط زیست به صورت جدی توسط اداره کل محیط زیست استان زنجان دنبال می‌شود.

سعید حقیقی با اشاره به اینکه طی دی‌ماه سال‌جاری سه مورد شکار غیر مجاز پرندگان شناسایی شده است، افزود: از این شکارچیان سه قطعه انواع پرنده شکار شده کشف شده است.

وی با اشاره به کشف سه مورد شکار پستانداران در استان زنجان اظهار داشت: در این موارد نیز لاشه سه سر خرگوش ضبط شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان با اشاره به تشکیل پرونده زنده‌گیری پرندگان در استان زنجان تصریح کرد: در این پرونده‌ها 42 سهره طلایی و یک قطعه طرقه کشف و ضبط شده است.

حقیقی با بیان اینکه یک مورد پرونده زنده‌گیری پستانداران نیز در استان زنجان تشکیل شده است، عنوان کرد: در جریان این پرونده 42 بطانه سنجابک کشف شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان با اشاره به رشد مطلوب تشکیل پرونده برای موضوع شروع به شکارچیان در استان زنجان تصریح کرد: در دی‌ماه سال‌جاری 15 مورد پرونده برای شروع به شکار در استان زنجان تشکیل شده است.

حقیقی با اشاره به اینکه طی ماه گذشته 3 قبضه اسلحه کشف غیر مجاز کشف شده است، ادامه داد: در این مدت 16 قبضه اسلحه مجاز نیز از شکارچیان کشف و ضبط شده است.

وی خاطر نشان کرد: در دی‌ماه سال‌جاری 266 مورد انواع ادوات و تجهیزات شکاری نیز از شکارچیان غیر مجاز در استان زنجان کشف شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه در دی‌ماه سال‌جاری پرونده‌ای برای آلودگی محیط زیستی تشکیل نشده است، ادامه داد: در این ایام چهار مورد تخریب اراضی نیز توسط محیط بانان شناسایی شده است. 

حقیقی با اشاره به اینکه میزان ضرر و زیان وارده در دی‌ماه سال‌جاری 91 میلیون و 800 هزار ریال اعلام شده است، بیان کرد: خسارات وصولی توسط محیط بانان 98 میلیون و 300 هزار ریال بوده است. 

وی با اشاره به اینکه در دی‌ماه سال‌جاری 36 متخلف در حوزه محیط زیست استان زنجان دستگیر شدند، بیان کرد: در مجموع در این ایام 27 مورد پرونده برای متخلفان حوزه محیط زیست تشکیل شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه از مجموع پرونده‌های تشکیل شده در دی‌ماه سال‌جاری 6 پرونده مختومه شده رأی صادر شده است، اضافه کرد: 21 پرونده دیگر نیز همچنان در جریان است.

حقیقی با اشاره به اینکه آمار کشفیات و برخورد با متخلفان در حوزه محیط زیست استان زنجان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری یافته است، ادامه داد: این موضوع نشأت گرفته از تعامل بین دستگاهی محیط زیست با سایر دستگاه‌ها از جمله نیروی انتظامی است.

ارسال نظرات