نابغه تنیس روی میز کشورگفت: ایرانی بودن افتخار من است و هرچقدر هم که از نظر هزینه و کاستی ها در فشار باشم ولی پیشنهاد عضویت درتیم‌ملی کشورهای دیگر را نخواهم پذیرفت.
کد خبر: ۸۹۷۸۴۴۶
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، نوید شمس نابغه تنیس روی میز کشور گفت: من ساکن استان البرز هستم، در مقطع هفتم تحصیل می‌کنم و یک برادر دارم که او نیز قهرمان جوانان است.

وی ادامه داد: پدرم که سرمربی تیم نونهالان کشور است و دو بار برای تیم منتخب امیدهای جهان مربی‌گری کرده، یکی از مشوقها و دلایل پیشرفت من است و همچنین قهرمانی‌های برادرم و راهنمایی هایش و درنهایت پشتکار خودم، عوامل تاثیرگزار در قهرمانی‌های من به شمار می‌روند.

قهرمان 12 ساله البرزی بیان کرد: در پی آموزش‌های پدر به برادرم و قهرمانی‌ها و کسب مقام‌های بین‌المللی توسط او، به رشته تنیس روی میزعلاقمند شده و از سن پنج‌سالگی فعالیت در این ورزش را آغاز کردم و یک سال و نیم پس از آغاز ورزش تنیس روی میز، برای نخستین بار موفق به کسب مقام سوم مسابقات دوبل خردسالان کشور شدم.

نوید شمس افزود: روزی 6 الی هفت ساعت تمرین کردن را از پدرم آموختم و گاهی اوقات آن‌قدر از شدت تمرین‌ها خسته می‌شوم که توان انجام هیچ کار دیگری را ندارم.

•  لذت شیرین قهرمانی

وی ادامه داد: قهرمانی آسیا و نونهالان جهان از افتخارات من محسوب می‌شوند و همچنین موفق به کسب جایگاه 19 جهان در جدیدترین رتبه‌بندی تنیس روی میز نوجوانان شدم، همچنین بالاترین مقام کسب‌شده در رشته تنیس روی میز، مقام سوم آسیا بود که حدود 28 سال پیش توسط یکی از ورزشکاران این رشته به دست آمد و اکنون پس از گذشت این مدت طولانی، برای نخستین بار در تاریخ تنیس روی میز به لطف خدا توانسته‌ام مقام بین‌المللی در این زمینه را به دست آورم.

هیچ فشاری مرا عضو تیم ملی کشورهای دیگر نخواهد کرد/کسب جایگاه 19 جهان در تنیس روی میز نوجوانان

 نابغه تنیس روی میز کشور با بیان اینکه تا کنون دو بار به تیم منتخب جهان به‌عنوان نفر اول دعوت شدم اظهار داشت: دو بار نیز در مسابقات جام جهانی تنیس روی میز نوجوانان یعنی یک رده سنی بالاتر از خودم شرکت کردم اما به‌هیچ‌عنوان پیشنهاد بازی برای تیم‌های ملی کشورهای دیگر را نمی‌پذیرم.

قهرمان 12 ساله البرزی بیان کرد: پس از قهرمانی و کسب افتخار برای ایران، زمانی که به کشور وارد شدم، حضور مسئولین و خبرنگاران برایم آن‌قدر شیرین و جذاب بود که احساس غرور عجیبی کردم و همان موقع با خود گفتم، هرچقدر هم که از نظر هزینه و کاستی ها در فشار باشم ولی پیشنهاد عضویت درتیم‌ملی کشورهای دیگر را نخواهم پذیرفت، زیرا به ایرانی بودنم افتخار میکنم.

•  تلاش جهت رسیدن به قهرمانی المپیک

شمس ضمن ابراز علاقه به کشورش گفت: ایرانی بودن افتخار من بوده و همه‌چیز در کشورم عالی است و در صورت حمایت بیش‌تر مسئولین ورزشی، شرایط عالی‌تر هم خواهد شد.

وی افزود: اگر پرداخت هزینه‌ها از سوی خانواده‌ام ادامه پیدا کند، موجب ایجاد فشار اقتصادی زیادی می‌شود و در صورت عدم همراهی، فراموش خواهم شد.

قهرمان 12 ساله البرزی تصریح کرد: هر ورزشکاری در زندگی هدفی را دنبال می‌کند و هدف من قهرمانی المپیک است که برای رسیدن به آن نهایت تلاشم را خواهم کرد.

شمس همچنین خاطرنشان کرد: تا جایی که توان داشته باشم بازی خواهم کرد و همان‌طور که گفتم مهم‌ترین هدف من کسب مقام در المپیک است و پس‌ازآن، تصمیم دارم مربی‌گری را ادامه دهم تا جایی که بتوانم یکی از بهترین مربیان دنیا باشم و برای تحقق این هدف نیز از هیچ تلاشی فروگذار نخواهم کرد.

هیچ فشاری مرا عضو تیم ملی کشورهای دیگر نخواهد کرد/کسب جایگاه 19 جهان در تنیس روی میز نوجوانان

•  هر شکست مقدمه یک پیروزی است

وی متذکر شد: ورزش تلاشم را دوچندان کرد و در پی آن هدفم تحقق یافت و برای گام نهادن در مسیر قهرمانی المپیک پشتکار فراوانی نیاز است که در این راستا تمام تلاشم را به کارخواهم گرفت.

قهرمان 12 ساله البرزی مطرح کرد: به دوستان هم سن و سال خودم توصیه دارم درس یا ورزش موردعلاقه خود را باهدف مشخصی دنبال کرده و جهت طی کردن پله‌های ترقی بکوشند تا انسان موفقی در جامعه باشند.

شمس در ادامه اظهار کرد: من نیز مانند دیگر قهرمانان، مواقع بسیاری شکست خوردم اما اعتقاد دارم هر شکست مقدمه یک پیروزی است به شرطی که از آن درس بگیریم.

وی با اشاره به مشکلات موجود گفت: برای موفقیت هم‌زمان در درس و ورزش، تلاش فراوانی نیاز بود و مجبور بودم یکی را انتخاب کنم اما با گرفتن معلم خصوصی در منزل و حضور کم‌تر در مدرسه توانستم در هر دو مورد، موفق باشم.

•  لزوم توجه بیش‌تر به ورزشکاران

قهرمان 12 ساله البرزی عنوان کرد: گاهی اوقات فرصت شرکت در میهمانی‌ها و عروسی‌ها را ندارم و حتی گاهی لحظه تحویل سال و سیزده به در نیز مشغول تمرین بودم زیرا برای رسیدن به قهرمانی باید از برخی لذت‌ها گذشت و برای خاص بودن تلاش و کوشش نیاز است.

شمس تصریح کرد: از اداره ورزش و جوانان انتظار حمایت دارم زیرا هزینه سفرهای خارجی من جهت کسب رتبه‌های بالاتر که توسط خانواده‌ام پرداخت می‌شود سنگین و دشوار است درصورتی‌که کسب رتبه از سوی یک ورزشکار، افتخار کشور به شمار می‌رود البته ناگفته نماند فدراسیون گاهی هزینه‌ها را پرداخت کرده اما دائمی نیستند.

وی در پایان اظهار کرد: از خانواده عزیزم به دلیل همراهی‌ها و تشویق من و همچنین زحمات بسیاری که برایم کشیدند، تشکر ویژه دارم.

ارسال نظرات