خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین:

123مرکز درمانی به مددجویان خدمات درمانی ارائه می کنند

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با مدیر درمان تأمین اجتماعی استان دیدار و در خصوص راهکارهای ارتقای خدمات درمانی به گفت و گو پرداختند.
کد خبر: ۸۹۷۸۴۲۳
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین؛ مجید مومنی، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در این نشست ارائه خدمات درمانی را امری مهم و ضروری دانست و گفت: یکی از نیازهای جدی مددجویان و خدمات عمده کمیته امداد حوزه درمان است.
وی ادامه داد: سلامت نعمتی گران سنگ است که فقدان آن در زندگی افراد تأثیر بسزایی دارد از این رو کمیته امداد امام خمینی (ره) تلاش می کند تا با توجه به لزوم حفظ وم ارتقای سلامتی مددجویان خدمات مورد نیاز را در حد توان ارائه کند.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با اشاره به خدمات درمانی افزود: در حال حاضر 15هزار نفر بیمه شده تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین هستند که از خدمات درمانی در مراکز طرف قرار داد بهره مند هستند.
وی اعلام کرد: 123 مرکز درمانی به مددجویان کمیته امداد استان قزوین خدمات درمانی در حوزه های مختلف ارائه می کنند.
مومنی توضیح داد: براساس قراردادی کمیته امداد استان قزوین 13 پزشک خانواده، 39 پزشک متخصص، دو دندانپزشک، 28 داروخانه، 13 آزمایشگاه، پنج مرکز تصویربرداری، 10 مرکز پاراکلینیک، دو درمانگاه و 11 بیمارستان به مددجویان خدمات درمانی ارائه می کنند.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین عنوان کرد: تلاش کمیته امداد بر این است که بیان مقام معظم رهبری را در خصوص بیماران محقق کند چراکه ایشان اعتقاد دارند نظام سلامت جامعه باید به گونه ای باشد که بیمار تنها به دنبال درمان بیماری باشد و رنج مسائل مالی نیز بر آلام او افزوده نشود.
وی با اشاره به اینکه 20 هزار و 500 نفر مددجوی تحت حمایت داریم که خدمات مستمر دریافت می کنند، گفت: مجموع این افراد تحت حمایت 45 هزار نفر است البته میانگین مددجویان استان قزوین 2.7 درصد است در کشور این میانگین بالاتر است.
مومنی عنوان کرد: در استان قزوین خیران کمک های خوبی دارند ولی مشکل این است که وضعیت فقر در نقاط مختلف استان متفاوت است همچنین در بحث بیمه ها هم مشکل وجود دارد چراکه اگر نظام بیمه ای متمرکز و منسجم داشته باشیم برخی از اشکال های پیش نمی آید.
وی توضیح داد: وقتی سرپرست خانواده تصادف می کند اگر بیمه مناسب وجود داشته باشد دیگر زن سرپرست خانوار محتاج و نیازمند نخواهد شد و یا اگر سرپرست خانواری به واسطه تعطیلی محل کار دچار بیکاری شود، با حمایت های بیمه ای نیازمند کمک دیگران نخواهد بود.
وی تأکید کرد: شالوده کار کمیته امداد فرهنگی است ولی اساس کار امداد در خدمت رسانی بر محور اشتغال زایی و تأمین مسکن نیازمندان استوار است.

در ادامه مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قزوین گفت: خدمت به مردم اساسی ترین علت حضور ما در مسئولیت است بنابراین باید تلاش کنیم تا برای دوران خدمت خویش دستاوردهای خدمتی بزرگ رقم بزنیم.
صادق بابایی یادآورشد: تأمین اجتماعی علیرغم مشکلات مالی برای خدمت به مردم می کوشد و در این مسیر آماده ایم تا همراه و همگام با امدادگران عرصه های خدمت به محرومان را بیش از پیش ارتقا دهیم.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها