بابایی با بیان اینکه کمیته‌های این اداره کل یکی از مراکز ایجاد گرد و غبار در مازندران را محور هراز تشخیص دادند، عنوان کرد: در زمینه بهره‌برداری از معادن قانونی است اما به بهانه اشتغال این قانون رعایت نمی‌شود و بهره‌برداری زیادی صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۸۹۷۸۳۸۸
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، ستار بابایی در همایش زیست محیطی صیانت از جنگل‌ها و مراتع شمال کشور اظهار داشت: از ابتدای سال 94 تا آذر 96 هزار و 191 مورد قاچاق محمولات جنگلی در مازندران کشف و ضبط شد.

وی افزود: حدود 29 درصد از کشفیات مربوط به آمل بوده و این شهرستان بیشترین واحدهایی را دارد که از چوب استفاده می‌کنند.

بابایی با بیان اینکه کمیته‌های این اداره کل یکی از مراکز ایجاد گرد و غبار در  مازندران را محور هراز تشخیص دادند، عنوان کرد: در زمینه بهره‌برداری از معادن قانونی است اما به بهانه اشتغال این قانون رعایت نمی‌شود و بهره‌برداری زیادی صورت می‌گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری مازندران ادامه داد: حفاظت از خاک، جنگل و مراتع وظیفه ما است و فقط منابع طبیعی مرتبط با جنگل نیست بنابراین برای حفظ زندگی در همه امور مکلف هستیم تلاش کنیم.

وی با اعلام اینکه از سال 80 شاهد خشک شدن بلوط در مازندران هستیم، گفت: بلوط نماد جنگل است و باید دست به دست هم دهیم تا از این مهم حفاظت کنیم.

بابایی خاطرنشان کرد: در چندین سال قبل تعامل بین دستگاه برای حفاظت وجود نداشت و آنچه اتفاق می‌افتاد با نظر برنامه‌ریزان رخ نداد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها