باحضور فرمانده سپاه سلمان

اجلاسیه شهدای زن در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برگزار شد

باحضور فرمانده سپاه سلمان و جمع کثیری از بانوان شیعه و سنی شهر زاهدان اجلاسیه شهدای زن در حسینیه عاشقان ثارالله برگزار شد
کد خبر: ۸۹۷۸۳۶۲
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان،فرمانده سپاه سلمان استان در این اجلاسیه گفت:این اجلاسیه با هدف تجلیل از مقام شامخ شهدا و ۱۷ شهید زن برگزار می‌شود تا یاد و خاطر شهیدان پاک سرشت و ایثارگر هرگز از یاد‌ها نرود.

سردار حسین معروفی افزود: شهیدان، بیشترین سهم را در ماندگاری حماسه هشت سال دفاع مقدس ایفاء کرده اند و  پیروزی انقلاب را مدیون آنان هستیم.


وی ادامه داد:بانوان در حین جنگ تحمیلی به عنوان خواهر، برادر و همسر شهید در نقش پرستار، خبرنگارو پشتیبان در پشت جبهه به ایفای نقش پرداخته اند

وی بیان کرد: بانوان در مقابل انگلیسی‌ها و پرتغالی‌ها نیز همپای دیگر رزمندگان  اسلحه بدست گرفتند و به زورگویی‌های دشمنان پاسخ محکم دادند.

فرمانده سپاه سلمان استان با اشاره به اینکه ،انسان‌های مبارزه تربیت یافتگان دامن مادران ایثارگر است، گفت:کنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان با ۱۸ کارگروه از یکسال و نیم پیش در حال انجام اقدامات کنگره هستند.
 
سردار معروفی افزود: در استان سیستان و بلوچستان ۵۳۱ آزاده ۴ هزار و ۴۲ نفر جانباز وجود دارد که مسن‌ترین شهید رضا زرگران و کم سن سال‌ترین شهید در اهل تسنن شهید سبیل اخلاقی با ۱۱ سال و سید محمد هاشمی با ۱۴ سال سن کوچکترین شهید اهل تشیع بوده است.

وی بیان کرد: در استان سیستان و بلوچستان ۶۵ خانواده دو شهید ۷ خانواده سه شهید و ۲ خانواده چهار شهید وجود دارد.
 
نماینده مجلس در ادوار مختلف نیز در این مراسم گفت: زنان و مادران شهدا به عنوان یک الگو نقش موثری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارند.

لاله افتخاری افزود: فرهنگ جاهلیت مدرن را نمی‌پذیریم همچنین فرهنگی که جایگاه زن را زیر سوال ببرد وحقوق زنان را پایمال نماید.

وی تصریح کرد: حضرت زینب (س) الگویی مناسب برای جوانان و نوجوانان است، اگر فرهنگ مقاومت بصیرت و ایثار در برابر دشمن است و فرهنگ آزادگی در برابر دشمن پیروز است به واسطه تلاش حضرت زینب (س )است.

وی با اشاره به اینک دشمن همه ما یکی است بیان کرد: امروز دشمن نمی‌خواهد وحدت ما را ببیند در حالیکه شعار شهیده اهل سنت و شهدای اهل تشییع وحدت است.

وی ادامه داد:دشمن به شیعه وسنی رحم نکرد و با هدف نابودی اسلام آمدند در لباس دوست حاضر می‌شود.
 
دبیر اجلاسیه شهدای زن استان نیزدر این مراسم اظهار داشت: این برنامه بامحوریت کنگره ملی شهدای استان بمنظور گرامیداست یاد و خاطر ۱۷ شهیده زن استان و شهدای محله بسیج جامعه زنان باهدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد.

وی افزود:برنامه‌های مختلفی در این خصوص انجام شده است که دیدار با خانواده شهدا‌ی زن یکی از جمله برنامه‌ها است.

وی تصریح کرد: باهدف آشنایی جوانان استان با زندگینامه شهدای زن استان و شخصیت والای آنان مسابقه زندگینامه شهید شاخص برگزار گردید.

دبیراجلاسیه شهدای زن گفت: همچنین همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه (س) همایش سه ساله‌های حسینی باهدف نهادینه کردن فرهنگ اهل بیت و آشنایی آنان با واقعه عاشورا در استان برگزارشده است.

کیخا افزود: برگزاری مسابقات ورزشی در سطح پایگاه‌های مقاومت که با استقبال خواهران بسیجی نیز روبرو بود از دیگر برنامه‌های کنگره ملی شهدا در استان می‌باشد

گفتنی است: در پایان این برنامه از تمبر یادبود شهدای زن و کتاب شهدا رونمایی شد
ارسال نظرات
آخرین اخبار