فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: امروز بیشتر از هر زمان دیگری جامعه نیازمند ترویج گفتمان جهاد و شهادت است که این گفتمان مصونیت است
کد خبر: ۸۹۷۸۲۸۱
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز در مهمانسرای سپاه سلمان برگزار شد اظهار داشت:امروز جامعه ما بیشتر از هر زمانی نیازمند ترویج گفتمان فرهنگ جهاد، ایثار، شهادت و مقاومت است که این گفتمان گفتمان مصونیت است.
وی از شهدابه عنوان ایثارگران واقعی نام برد و گفت:این افرادهمه وجود خود را برای بقای اسلام، بقای قرآن و اهل بیت وآبروی ملت ایران فدا کردند.
سردار سرتیپ دوم پاسدار حسین معروفی با اشاره به این مطلب که امروزه مسئولیت سنگینی برعهده مسئولین ومتولیان امردر نمامی عرصه هانهاده شده وامروز اگر هر مسئولی بر کرسی ریاست نشسته مدیون خون ۷۰ شهید است.
وی بیان کرد: استان سیستان و بلوچستان جزء استان‌هایی است که بعد از دفاع مقدس هم حاظر بوده ودر شهادت در این استان بسته نشده است، کنگره ملی شهداء هر ۱۰ سال یکبار به هر استان اختصاص داده می‌شود که امسال قرعه به نام استان‌های سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی در آمده است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار حسین معروفی با بیان این که از یک سال و نیم قبل در حوزه جمع آوری اطلاعات دقیق شهداءبه عنوان یک بانک اطلاعاتی کار کردیم تصریح کرد:دراستان سیستان و بلوچستان ۸ هزار شهید از ارگان‌های ارتش انتظامی سپاه بسیج ومردمی داریم.
این مسئول ادامه داداز این تعداد شهید ۲ هزار و ۵۵ شهید در این آستان آرامیده وخانواده هایشان حضور دارند که با ۳ شهید‌ی که اخیرا در خاش به شهادت رسیدند تعداد ۲ هزارو ۵۸ شهید در سیستان و بلوچستان هستند که کنگره ملی ۲ هزار و ۵۸ شهید استان در بهمن ماه سال جاری باحضور ۴۰۰ مهمان خارج از استان در زاهدان اجرا می‌شود.
دبیر کل کنگره ملی شهدا استان گفت: ازتعداد ۲ هزار و ۵۸ شهید ۴۹۴ شهید متعلق به ارتش،۷۸۶ شهید متعلق به سپاه و بسیج،۴۶۲ شهید متعلق به نیروی انتظامی
۳۱۲ شهید مردمی که در حوادث تروریستی به شهادت رسیده اند می‌باشند.
وی اظهار داشت ۹۳۴ شهید متعلق به شهداءدفاع مقدس است،۲۰۶ شهیدانقلاب،۷۵۲ شهید در درگیری با اشرار،۱۵۷ شهید سایرند،۹ شهید از شهدای مدافع حرم هستند که ۹۴ شهید به عنوان شهداءشاخص استان معرفی که تمثال این شهداءدر ورودی‌های اصلی شهر زاهدان نصب می‌شود.
وی افزود:جمعیت ایثارگران ۵۳۱ آزاده،۴ هزار و ۴۲ نفرجانباز در استان داریم که مسن‌ترین شهید، شهید رضا زرگران است، کم سن و سال‌ترین شهید اهل سنت دفاع مقدس سبیل اخلاقی با ۱۱ سال و ۱۰ ماه و ۳ روز، کم سن ئ. سال‌ترین شهید اهل تشیع محمد هاشمی دانش آموز ۱۴ ساله است.
سردار معروفی از مادران شهداءبه عنوان افتخار آفرینان نام برد وگفت:یکی دیگر از سند‌های افتخار ما درسیستان و بلوپستان این است که مادر این استان ۶۵ خانواده ۲ شهید،۷ خانواده ۳ شهید، و ۲ خانواده ۴ شهید داریم.
وی به تشکیل ۱۸ کارگروه در راستای اجرای این کنگره اشاره کرد وادامه داد:پیش زمینه این کنگره برگزاری ۳۸ یادواره شهداءدر استان بود که به صورت منطقه‌ای وصنفی برگزار شده است.
وی به برگزاری شش ویژه برنامه قبل از کنگره ملی شهدا اشاره کرد و گفت:اجرای ۴ اجلاسیه، اجلاسیه روحانیون و عالمان به مناسبت بزرگداشت ۳۴ شهید روحانی در استان برگزار شد، اجلاسیه شهدای زن سوم بهمن، اجلاسیه نخبگان و فرهنگیان ۱۱ بهمن برگزار می‌شودواجلاسیه پیشکسوتان دفاع مقدس ۲۳ بهمن ماه اجرا که اجلاسیه نهایی کنگره ملی شهدا به صورت با شکوه وملی در ۲۴ بهمن ماه اجرایی خواهد شد.
این مسئول همایش تجلیل از جانبازان بالای ۷۰ درصد استان در پنجم بهمن، برگزاری دعای ندبه با سخنرانی آیت‌الله صدیقی در روز جمعه ششم بهمن و پخش سراسرس از شبکه یک سیما را از دیگر برنامه‌های اجرایی تا قبل از اجلاسیه نهایی در زاهدان نام برد. اجلاسیه نخبگان و فرهنگیان در هفتم بهمن و گردهمایی پیشکسوتان دفاع مقدس در روز قبل از کنگره ملی شهدا از دیگر این ویژه برنامه هاست. همچنین ۳۸ یادواره شهید در استان به‌عنوان پیش زمینه این کنگره به‌صورت کاملا منطقه‌ای و صنفی برگزار شده است.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان ادامه داد: تولید ۷۱ جلد کتاب یکی دیگر از اقدامات انجام شده به مناسبت کنگره ملی شهدا است که با محوریت دانشگاه سیستان و بلوچستان انجام می‌شود. از این تعداد کتاب ۴۶ جلد تا قبل از برگزاری کنگره و ۲۵ جلد بعد از آن رونمایی و توزیع خواهد شد.
وی تولید اطلس دفاع مقدس استان را یکی دیگر از تولیدات ویژه کنگره ملی شهدا برشمرد و گفت: در این کتاب تمامی عملیات‌هایی که رزمندگان استان در ۸ سال دفاع مقدس در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند تشریح شده است.

سردار معروفی خاطرنشان کرد: تولید فیلم زندگی شهید میرحسینی در ۴ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای یکی دیگر از تولیداتی است که در ترسیم نقش مردم استان در دفاع مقدس و استکبارستیزی روشنگری می‌کند که قرار است در آینده در قالب یک فیلم سینمایی عرضه شود. ساخت فیلم مستند از ۲۵ شهید دیگر استان، ۳ انیمیشن، ۳ سرود محلی به زبان‌های بلوچی، سیستانی و فارسی و راه اندازی سایت فائزون نیز از دیگر تولیدات ویژه کنگره ملی شهداست.
دبیر کل ستاد کنگره ملی شهدای استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: نصب تمثال ۹۴ شهید برجسته استان با طراحی جدید در خیابان‌های اصلی زاهدان و همچنین در خیابان‌های شهری که زادگاه این شهداست، ساخت ۳ هزار نماد از کنگره ملی برای تقدیم به تمامی خانواده‌های شهدا در استان ضمن سرکشی به این خانواده‌ها توسط مسئولان و فرماندهان در طول ایام دهه فجر و دعوت رسمی از آن‌ها برای شرکت در کنگره ملی شهدا از دیگر اقداماتی است که در تدارک برپایی این کنگره انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه رئیس ستاد برگزاری کنگره ملی شهدا استاندار است، خاطرنشان کرد: سپاه سلمان سیستان و بلوچستان به عنوان دبیرکل این ستاد از تمامی امکانات و ظرفیت‌های سپاه برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این کنگره استفاده کرده است.

سردار معروفی با اشاره به اینکه هنوز بودجه‌ای برای برگزاری این کنگره به ستاد پرداخت نشده است، گفت: تاکنون هزینه فعالیت‌های انجام شده از طرف سپاه پرداخت شده‌است و یا اینکه در برخی قرارداد‌ها پرداخت هزینه به بعد از دریافت بودجه موکول شده، اما هیچگاه انجام اقدامات لازم و ضروری به دلیل نبود بودجه به تعویق نیفتاده است.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: از روز گذشته پیگیری برای دریافت بودجه توسط استاندار انجام شد.
ارسال نظرات